Nowe porównanie NVIDIA DLSS 3.7 pokazuje, jak duże są różnice między tą technologią a natywnym wyświetlaniem obrazu

W sieci pojawił się film porównujący, jak działa i wygląda pięć gier z włączoną technologią DLSS w wersji 3.7 oraz bez niej. Różnice w wydajności są dość wyraźne.

gaming
Miłosz Szubert30 lipca 2024
Źrodło fot. Nvidia
i

Opracowana przez firmę Nvidia technologia DLSS istnieje na rynku już od blisko sześciu lat. W dużym skrócie pozwala ona na skalowanie obrazu w niskiej rozdzielczości do wyższej z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Ma to zapewnić, że dana gra będzie nie tylko wyglądała lepiej, ale również płynniej działała (pod warunkiem, że posiadamy kartę graficzną z rodziny GeForce RTX).

Wraz z kolejnymi aktualizacjami sterowników coraz więcej gier otrzymuje obsługę tej funkcji, choć ona sama w sobie nie jest jeszcze idealna. Jej najnowsza wersja jest oznaczona numerem 3.7 i zapewnia m.in. większą szczegółowość wyświetlanych scen i mniejszy efekt rozmycia. Jak to się sprawuje w akcji? Możecie to zobaczyć na poniższym nagraniu.

Pięć gier, trzy tryby

Rzeczony film został przygotowany przez osobę prowadzącą kanał MxBenchmarkPC w serwisie YouTube. Porównała ona, jak wygląda i działa 5 gier (Cyberpunk 2077, Horizon Forbidden West, Wiedźmin 3 z aktualizacją Next-Gen, Senua's Saga: Hellblade 2 i Ghost of Tsushima) na karcie GeForce RTX 4080 w trzech trybach – natywnym 1440p, 1440p DLSS 3.7 w trybie jakościowym i 4K DLSS 3.7 w trybie wydajnościowym. Ze względu na niższą rozdzielczość wszystkie tytuły lepiej działały z włączoną drugą z wymienionych opcji, natomiast najlepiej prezentowały się po uruchomieniu trybu trzeciego. Różnice nie są jednak jakoś dramatycznie duże (w większości przypadków nie przekraczają one 10 klatek na sekundę), zatem sami możecie zdecydować, czy wolicie nieco wyższą wydajność, czy też lepszą jakość obrazu.

Rozwój DLSS trwa

Na koniec pozostaje nam wyrazić nadzieję, iż kiedyś technologia DLSS dojdzie do takiego poziomu, że nawet na słabszych komputerach będzie można uruchamiać wymagające gry w zapierającej dech w piersiach jakości. Na to przyjdzie nam jednak zapewne jeszcze trochę poczekać.

POWIĄZANE TEMATY: gaming DLSS Nvidia

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

Realistyczne prace drogowe wyglądają tu świetnie, ale są problemy na PS5. Recenzja techniczna RoadCraft

Realistyczne prace drogowe wyglądają tu świetnie, ale są problemy na PS5. Recenzja techniczna RoadCraft

Kiedy zobaczymy Snapdragon 8 Elite 2? Kluczowa data dla przyszłości smartfonów właśnie została ogłoszona przez Qualcomm

Kiedy zobaczymy Snapdragon 8 Elite 2? Kluczowa data dla przyszłości smartfonów właśnie została ogłoszona przez Qualcomm

Nvidia udostępnia sterowniki GeForce Game Ready 576.52; dodają wsparcie dla RTX 5060

Nvidia udostępnia sterowniki GeForce Game Ready 576.52; dodają wsparcie dla RTX 5060

„Mógłby w nim wypalać ceramikę”. Gracz zbudował bestię z i9 i 192GB RAM, ale jeden banalny błąd sprawił, że jego komputer zamienił się w istny piekarnik

„Mógłby w nim wypalać ceramikę”. Gracz zbudował bestię z i9 i 192GB RAM, ale jeden banalny błąd sprawił, że jego komputer zamienił się w istny piekarnik

Gracz zamienił PS5 w kultowe PS2. „Sony! Zatrudnijcie tego człowieka do projektu PS6”

Gracz zamienił PS5 w kultowe PS2. „Sony! Zatrudnijcie tego człowieka do projektu PS6”