futurebeat.pl NEWSROOM Norweska Federacja Samochodowa bije na alarm: samochody Tesli są mniej wydajne niż chińskie samochody elektryczne w niskich temperaturach Norweska Federacja Samochodowa bije na alarm: samochody Tesli są mniej wydajne niż chińskie samochody elektryczne w niskich temperaturach Najnowsze testy samochodów elektrycznych pokazują, że chińska branża ma się coraz lepiej. W niskich temperaturach Tesla zanotowała jeden z najgorszych wyników, w przeciwieństwie do chińskiego HiPhi Z. motoZbigniew Woźnicki21 lutego 2024 Źrodło fot. HiPhi/Tesla; materiały promocyjnei Zainteresowani mogą zapoznać się z tegorocznymi wynikami zimowych testów samochodów elektrycznych El Prix. W trakcie badania poddano wybrane samochody elektryczne próbnej trasie, w trakcie której temperatura wynosiła od -2 do -10 stopni Celsjusza. Wszystkie jazdy odbyto tego samego dnia, żeby wyniki można było do siebie porównać i wnioski nie są dobre dla Tesli. Zasięg Tesli na mrozie pozostawia sporo do życzeniaW trakcie testów porównano podawany przez producentów zasięg samochodów elektrycznych, zgodny z WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), a rzeczywistym, który wykazała jazda próbna. Zdecydowanie największym przegranym jest Tesla Model 3, ponieważ z sugerowanych 629 kilometrów samochód był w stanie przejechać 441 kilometrów. Nie jest to najgorszy wynik, ale jest to największa różnica pomiędzy tym, co podał producent i wynikiem ostatecznym. Powiązane:Nie będzie już spalinowych Audi A4, od 2025 roku model będzie konkurować z Teslą Najlepszym wynikiem może poszczycić się chiński HiPhi Z. Samochód miał najmniejszą różnicę pomiędzy zasięgiem WLTP, a rzeczywistym (555 kilometrów do 522 kilometrów) i jako jedyny pokonał barierę 500 kilometrów ze wszystkich testowanych pojazdów. W tym przypadku można mówić, że za ceną idzie jakość, ponieważ w przeliczeniu na złotówki (po kursie z dnia 21 lutego 2024 roku) testowany model HiPhi Z kosztuje ponad 450 tysięcy złotych, gdy Tesla Model 3 około 240 tysięcy złotych. Przeprowadzony test pokazuje, że producenci z całego świata muszą na poważnie brać konkurencję z Państwa Środka. Zwłaszcza Tesla, która wciąż jest najbardziej znanym producentem samochodów elektrycznych, ale jak widać wydajność ich pojazdów dużo odbiega od tego, co faktycznie oferują, gdy warunki pogodowe stają się mniej korzystne. Czytaj więcej:Huawei wprowadził na rynek samochód elektryczny o zasięgu 700 kilometrów. I podbił rynek w ciągu pierwszych 36 godzin sprzedaży POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne Tesla Zbigniew Woźnicki Zbigniew Woźnicki Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton. 7 kluczowych ustawień w smartfonach Samsunga, które warto znać 7 kluczowych ustawień w smartfonach Samsunga, które warto znać Czy minimalne wymagania starczą do odpalenia Stalkera 2? Odpowiedź może zaskoczyć Czy minimalne wymagania starczą do odpalenia Stalkera 2? Odpowiedź może zaskoczyć Nowa karta graficzna pod choinkę? Nvidia ostrzega przed niedoborami i wzrostem cen Nowa karta graficzna pod choinkę? Nvidia ostrzega przed niedoborami i wzrostem cen Komputery z AI nie przyspieszają pracy, ale Intel już wie, dlaczego Komputery z AI nie przyspieszają pracy, ale Intel już wie, dlaczego Microsoft subtelny jak zawsze. Przypomnienie o końcu wsparcia Windowsa 10 ciężko będzie przegapić Microsoft subtelny jak zawsze. Przypomnienie o końcu wsparcia Windowsa 10 ciężko będzie przegapić