Norweska Federacja Samochodowa bije na alarm: samochody Tesli są mniej wydajne niż chińskie samochody elektryczne w niskich temperaturach

Najnowsze testy samochodów elektrycznych pokazują, że chińska branża ma się coraz lepiej. W niskich temperaturach Tesla zanotowała jeden z najgorszych wyników, w przeciwieństwie do chińskiego HiPhi Z.

news
Zbigniew Woźnicki21 lutego 2024
Źrodło fot. HiPhi/Tesla; materiały promocyjne
i

Zainteresowani mogą zapoznać się z tegorocznymi wynikami zimowych testów samochodów elektrycznych El Prix. W trakcie badania poddano wybrane samochody elektryczne próbnej trasie, w trakcie której temperatura wynosiła od -2 do -10 stopni Celsjusza. Wszystkie jazdy odbyto tego samego dnia, żeby wyniki można było do siebie porównać i wnioski nie są dobre dla Tesli.

Zasięg Tesli na mrozie pozostawia sporo do życzenia

W trakcie testów porównano podawany przez producentów zasięg samochodów elektrycznych, zgodny z WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), a rzeczywistym, który wykazała jazda próbna. Zdecydowanie największym przegranym jest Tesla Model 3, ponieważ z sugerowanych 629 kilometrów samochód był w stanie przejechać 441 kilometrów. Nie jest to najgorszy wynik, ale jest to największa różnica pomiędzy tym, co podał producent i wynikiem ostatecznym.

Najlepszym wynikiem może poszczycić się chiński HiPhi Z. Samochód miał najmniejszą różnicę pomiędzy zasięgiem WLTP, a rzeczywistym (555 kilometrów do 522 kilometrów) i jako jedyny pokonał barierę 500 kilometrów ze wszystkich testowanych pojazdów. W tym przypadku można mówić, że za ceną idzie jakość, ponieważ w przeliczeniu na złotówki (po kursie z dnia 21 lutego 2024 roku) testowany model HiPhi Z kosztuje ponad 450 tysięcy złotych, gdy Tesla Model 3 około 240 tysięcy złotych.

Przeprowadzony test pokazuje, że producenci z całego świata muszą na poważnie brać konkurencję z Państwa Środka. Zwłaszcza Tesla, która wciąż jest najbardziej znanym producentem samochodów elektrycznych, ale jak widać wydajność ich pojazdów dużo odbiega od tego, co faktycznie oferują, gdy warunki pogodowe stają się mniej korzystne.

POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne Tesla

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU

Karty graficzne w 2025 roku. Ranking wydajności i hierarchia 38 najważniejszych GPU

Wszystko o Radeon RX 9070. Baza danych kart graficznych

Wszystko o Radeon RX 9070. Baza danych kart graficznych

Kolejne plotki o iPhone 17 Air sugerują, że otrzymamy jeszcze mniejsza baterię niż w Samsungu Galaxy S25 Edge

Kolejne plotki o iPhone 17 Air sugerują, że otrzymamy jeszcze mniejsza baterię niż w Samsungu Galaxy S25 Edge

Wielu uważa, że Rockstar pracuje nad GTA 6 ponad 10 lat, ale jego rozwój rozpoczął się „na poważnie” po RDR 2

Wielu uważa, że Rockstar pracuje nad GTA 6 ponad 10 lat, ale jego rozwój rozpoczął się „na poważnie” po RDR 2

Steve Jobs wprowadził emulator w 1999 roku, aby zmienić dowolnego Maca w PlayStation. Sony nie było tym rozbawione

Steve Jobs wprowadził emulator w 1999 roku, aby zmienić dowolnego Maca w PlayStation. Sony nie było tym rozbawione