Nie tylko sedan, ale i SUV-a i kompaktowy pojazd elektryczny; Sony i Honda pracują nad kolejnymi samochodami Afeela

Sony i Honda rozszerzają markę samochodów elektrycznych Afeela. Oprócz sedana w planach mają także wypuszczenie na rynek SUV-a oraz pojazdu kompaktowego.

news
Miłosz Szubert19 lutego 2024
Źrodło fot. Afeela
i

O współpracy Sony i Hondy, jeśli chodzi o rynek samochodów elektrycznych, wiemy już od dłuższego czasu. W jej ramach powstała marka Afeela, a pierwszy z pojazdów nią sygnowanych, napędzany prądem sedan, pojawi się w sprzedaży w okolicach 2025 roku. To jednak dopiero początek. W planach jest również powstanie SUV-a oraz „przyjaznego dla budżetu samochodu kompaktowego”. Ten pierwszy miałby zadebiutować w 2027 roku, a drugi w 2028 roku (vide ArenaEV).

Brak szczegółów

Niestety, jak na razie nie znamy zbyt wielu szczegółów na temat rzeczonych dwóch pojazdów. Wiemy jedynie, że będą one korzystać z tej samej platformy, co sedan. Ma to obniżyć koszty produkcji i zapewnić szybki rozwój komponentów. Nie będzie bowiem trzeba „wymyślać koła na nowo” dla każdego modelu, tylko wykorzystać to, co już się sprawdziło, wprowadzając jedynie ewentualne poprawki.

Jeśli jednak wszelkie plany Sony i Hondy się ziszczą, rzeczonych poprawek z modelu na modelu może nie być tak dużo. Sedan Afeela będzie bowiem mógł pochwalić się komputerem pokładowym z procesorem Qualcomm Snapdragon o mocy obliczeniowej 800 TOPS, 45 różnymi czujnikami i kamerami, sztuczną inteligencją, systemem ADAS wspomagającym kierowanie, dwusilnikowym układzie napędowym i wiele więcej. Pojazdem będzie można również sterować za pomocą pada od PlayStation 5, o czym szerzej piszemy w tym miejscu.

Niestety, za tymi wszystkimi technologicznymi „bajerami” ma iść również cena. Sedan Afeela ma kosztować nie mniej niż 61 500 euro (około 266 tysięcy złotych), czyli więcej, niż najtańsze modele Tesli. Na większą konkurencyjność pojazdów Sony i Hondy pod tym względem przyjdzie nam zapewne poczekać co najmniej do 2028 roku, kiedy to na rynku pojawi się wspomniany samochód kompaktowy.

Nie tylko Sony

Warto przypomnieć, że Sony nie jest jedynym gigantem technologicznym, który wkroczył na scenę samochodów elektrycznych. Jego konkurentem jest m.in. chińskie Xiaomi. Czy zdołają one podbić ten rynek? Na ten moment ciężko powiedzieć. Jednak ich starania z pewnością przyniosą kilka interesujących rozwiązań, które być może w przyszłości ułatwią nam życia na drodze.

POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne Sony

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

Kolejne plotki o iPhone 17 Air sugerują, że otrzymamy jeszcze mniejsza baterię niż w Samsungu Galaxy S25 Edge

Kolejne plotki o iPhone 17 Air sugerują, że otrzymamy jeszcze mniejsza baterię niż w Samsungu Galaxy S25 Edge

Wielu uważa, że Rockstar pracuje nad GTA 6 ponad 10 lat, ale jego rozwój rozpoczął się „na poważnie” po RDR 2

Wielu uważa, że Rockstar pracuje nad GTA 6 ponad 10 lat, ale jego rozwój rozpoczął się „na poważnie” po RDR 2

Steve Jobs wprowadził emulator w 1999 roku, aby zmienić dowolnego Maca w PlayStation. Sony nie było tym rozbawione

Steve Jobs wprowadził emulator w 1999 roku, aby zmienić dowolnego Maca w PlayStation. Sony nie było tym rozbawione

Dzięki temu sprzętowi zagrasz w The Last of Us w pociągu. PlayStation Portal to furtka do przenośnej rozgrywki

Dzięki temu sprzętowi zagrasz w The Last of Us w pociągu. PlayStation Portal to furtka do przenośnej rozgrywki

Fizyczne wydania Mario i Zelda na Nintendo Switch 2 będą znajdować się na kartridżu

Fizyczne wydania Mario i Zelda na Nintendo Switch 2 będą znajdować się na kartridżu