Nawet 20% więcej FPS; najnowsze sterowniki graficzne Intela poprawiają wydajność w wybranych grach i eliminują błędy

Firma Intel wypuściła nowe sterowniki do swoich kart graficznych. Zgodnie z obietnicami, mają one podnieść wydajność tych podzespołów nawet o 20% w wybranych grach.

tech
Miłosz Szubert21 października 2024
Źrodło fot. Intel
i

Według plotek, już tylko dni dzielą nas od premiery nowej generacji kart graficznych od firmy Intel. Podobno jest na co czekać, zwłaszcza jeśli wypatrujecie procesorów ze zintegrowanym GPU z rodziny Arrow Lake, które rzekomo swoją wydajnością mają dorównywać GeForce'owi GTX 1050 Ti. Zanim jednak dostaniemy je w swoje ręce, możemy cieszyć się z kolejnej wersji sterowników do już istniejących podzespołów „niebieskich”. Została ona udostępniona już jakiś czas temu i możemy ją ściągnąć z oficjalnej strony Intela.

Poprawa wydajności

Rzeczone sterowniki, noszące sygnaturę 32.0.101.6127 WHQL / 32.0.101.6044 Non-WHQL, ważą aż 1,4 GB. To dość sporo, ale za tak pokaźnym rozmiarem idą cenne poprawki, przede wszystkim, jeśli chodzi o poprawę wydajności w wybranych grach. W przypadku iGPU Core Ultra 200V (z serii Lunar Lake) wzrost ten może wynosić nawet 24%, a jeśli chodzi o stacjonarne Arc Alchemist, o 20%. Oto szczegóły.

  1. Do 11% wyższa średnia liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1080p i do 13% wyższa średnia liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1440p w Core Keeper na kartach z serii Arc Alchemist.
  2. Do 20% wyższa średnia liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1440p w Metaphor:ReFantazio na kartach z serii Arc Alchemist.
  3. Do 8% wyższa średnia liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1080p w Marvel's Spider-Man Remastered na iGPU Lunar Lake.
  4. Do 24% wyższa średnia liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1080p w Assassin's Creed Mirage na iGPU Lunar Lake.

Eliminacja błędów

To jednak jeszcze nie koniec. Specjaliści z Intela zadbali również o poprawki pewnych błędów. Na przykład włączenie bądź wyłączenie opcji Endurance Gaming powinno już prawidłowo utrzymywać pożądaną liczbę FPS, a program Chaos Enscape Benchmark 4.1 zaprezentuje obraz bez zakłóceń. Naprawiono też działanie Final Fantasy XVI (vide Tom's Hardware).

Niestety, pewne problemy wciąż pozostają nierozwiązane. Chociażby Doom Eternal i Star Wars Outlaws nadal mogą nie działać najlepiej, a program Adobe Premiere Pro ciągle potrafi się zawiesić przy kodowaniu 8K AV1. Na szczęście jednak zespół Intela jest świadomy istnienia tych błędów i miejmy nadzieję, że upora się z nimi przy okazji kolejnej aktualizacji sterowników.

POWIĄZANE TEMATY: tech karty graficzne Intel sterowniki

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

Google może iść w ślady Apple i połączyć ChromeOS i Androida w jeden system

Google może iść w ślady Apple i połączyć ChromeOS i Androida w jeden system

Kolejny krok w stronę Steam Decka 2? SteamOS otrzymał wsparcie dla DLSS 3

Kolejny krok w stronę Steam Decka 2? SteamOS otrzymał wsparcie dla DLSS 3

Nvidia może zalać rynek nowymi kartami graficznymi. 5 modeli z rodziny RTX 5000 ma pojawić się w najbliższych miesiącach

Nvidia może zalać rynek nowymi kartami graficznymi. 5 modeli z rodziny RTX 5000 ma pojawić się w najbliższych miesiącach

Czy hashtagi działają na Bluesky? Sprawdzamy i odpowiadamy

Czy hashtagi działają na Bluesky? Sprawdzamy i odpowiadamy

7 kluczowych ustawień w smartfonach Samsunga, które warto znać

7 kluczowych ustawień w smartfonach Samsunga, które warto znać