futurebeat.pl NEWSROOM Naukowcy odkryli, jak wydłużyć żywotność baterii w samochodach elektrycznych Naukowcy odkryli, jak wydłużyć żywotność baterii w samochodach elektrycznych Naukowcy opracowali technologię syntezy monokryształów materiałów katodowych na bazie niklu, co znacząco wydłuży żywotność i trwałość baterii pojazdów elektrycznych. newsRemigiusz Różański13 lipca 2024 Źrodło fot. Waldemar | Unsplashi Spis treści: Felerne ogniwa polikrystalicznePrzyszłość tkwi w monokrysztale Gorliwi przeciwnicy samochodów elektrycznych ustawicznie wytykają im dużo mniejszy zasięg od spalinowych odpowiedników. W końcu to ważny aspekt, który zdecydowanie wpływa na atrakcyjność „elektryków” w oczach nabywców. Ilość kilometrów możliwych do pokonania na jednym ładowaniu zależy zarówno od warunków jazdy: prędkości, kształtu terenu, temperatury, jak i, co oczywiste, pojemności baterii. Naukowcy z POSTECH (Pohang University of Science and Technology) opracowali technologię, która może zdziałać cuda dla żywotności pojazdów elektrycznych (via ACS Publications) Felerne ogniwa polikrystaliczneZespół badawczy pod batutą profesora Kyu-Younga Parka z Katedry Inżynierii Materiałowej opracował metodę syntezy monokryształów materiałów katodowych na bazie niklu. To właśnie materiały katodowe niklowe najczęściej wykorzystuje się w ogniwach wtórnych. Tradycyjnie mają one budowę polikrystaliczną, tj. składają się z wielu maleńkich kryształów. Ich największą wadą jest to, że wskutek ładowania i rozładowywania mogą ulegać degradacji, co drastycznie skraca żywotność baterii. Przyszłość tkwi w monokrysztaleRozwiązaniem tego problemu może być wykorzystanie monokryształów, które docelowo powinny zwiększyć stabilność strukturalną i chemiczną oraz trwałość materiałów katodowych. Badaczom z POSTECH udało się określić wartość temperatury, powyżej której możliwa jest produkcja wysokiej jakości ziaren. Synteza powyżej temperatury krytycznej prowadzi do zagęszczenia kryształów, co zwiększa ich odporność na degradację. Większa stabilność oraz wytrzymałość może się przyczynić do dłuższego czasu użytkowania baterii EV. Powiązane:Nie będzie już spalinowych Audi A4, od 2025 roku model będzie konkurować z Teslą Profesor Park zapewnia, że zespół badawczy planuje kontynuować badania, a ich celem jest opracowanie ogniw szybszych, tańszych i trwalszych. Trzymajmy kciuki za dalsze sukcesy POSTECH. Czytaj więcej:Zobacz, ile kosztuje najdroższy akumulator do samochodu elektrycznego POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne baterie samochody Autor: Remigiusz Różański OpenAI planuje przygotowanie własnej przeglądarki napędzanej AI. Nadchodzi kres dominacji Chroma? OpenAI planuje przygotowanie własnej przeglądarki napędzanej AI. Nadchodzi kres dominacji Chroma? YouTuber zbudował laser ze złomu, 250 000 razy potężniejszy niż wskaźnik laserowy, a i tak nie przyznano mu oficjalnego rekordu świata YouTuber zbudował laser ze złomu, 250 000 razy potężniejszy niż wskaźnik laserowy, a i tak nie przyznano mu oficjalnego rekordu świata Porównano wydajność tego samego komputera z nową i starą instalacją systemu Windows 11. Uzyskane wyniki są zaskakujące Porównano wydajność tego samego komputera z nową i starą instalacją systemu Windows 11. Uzyskane wyniki są zaskakujące YouTube ma dość treści kreowanych przez AI. Ich twórcy mogą liczyć na ostrą demonetyzację YouTube ma dość treści kreowanych przez AI. Ich twórcy mogą liczyć na ostrą demonetyzację „Możesz po prostu zostawić to w spokoju” - gracz Nintendo Switch 2 celowo zawiesza swoją konsolę i jest to przerażająco łatwe „Możesz po prostu zostawić to w spokoju” - gracz Nintendo Switch 2 celowo zawiesza swoją konsolę i jest to przerażająco łatwe