futurebeat.pl NEWSROOM Naukowcy odkryli, jak wydłużyć żywotność baterii w samochodach elektrycznych Naukowcy odkryli, jak wydłużyć żywotność baterii w samochodach elektrycznych Naukowcy opracowali technologię syntezy monokryształów materiałów katodowych na bazie niklu, co znacząco wydłuży żywotność i trwałość baterii pojazdów elektrycznych. motoRemigiusz Różański13 lipca 2024 Źrodło fot. Waldemar | Unsplashi Spis treści: Felerne ogniwa polikrystalicznePrzyszłość tkwi w monokrysztale Gorliwi przeciwnicy samochodów elektrycznych ustawicznie wytykają im dużo mniejszy zasięg od spalinowych odpowiedników. W końcu to ważny aspekt, który zdecydowanie wpływa na atrakcyjność „elektryków” w oczach nabywców. Ilość kilometrów możliwych do pokonania na jednym ładowaniu zależy zarówno od warunków jazdy: prędkości, kształtu terenu, temperatury, jak i, co oczywiste, pojemności baterii. Naukowcy z POSTECH (Pohang University of Science and Technology) opracowali technologię, która może zdziałać cuda dla żywotności pojazdów elektrycznych (via ACS Publications) Felerne ogniwa polikrystaliczneZespół badawczy pod batutą profesora Kyu-Younga Parka z Katedry Inżynierii Materiałowej opracował metodę syntezy monokryształów materiałów katodowych na bazie niklu. To właśnie materiały katodowe niklowe najczęściej wykorzystuje się w ogniwach wtórnych. Tradycyjnie mają one budowę polikrystaliczną, tj. składają się z wielu maleńkich kryształów. Ich największą wadą jest to, że wskutek ładowania i rozładowywania mogą ulegać degradacji, co drastycznie skraca żywotność baterii. Przyszłość tkwi w monokrysztaleRozwiązaniem tego problemu może być wykorzystanie monokryształów, które docelowo powinny zwiększyć stabilność strukturalną i chemiczną oraz trwałość materiałów katodowych. Badaczom z POSTECH udało się określić wartość temperatury, powyżej której możliwa jest produkcja wysokiej jakości ziaren. Synteza powyżej temperatury krytycznej prowadzi do zagęszczenia kryształów, co zwiększa ich odporność na degradację. Większa stabilność oraz wytrzymałość może się przyczynić do dłuższego czasu użytkowania baterii EV. Powiązane:Huawei wprowadził na rynek samochód elektryczny o zasięgu 700 kilometrów. I podbił rynek w ciągu pierwszych 36 godzin sprzedaży Profesor Park zapewnia, że zespół badawczy planuje kontynuować badania, a ich celem jest opracowanie ogniw szybszych, tańszych i trwalszych. Trzymajmy kciuki za dalsze sukcesy POSTECH. Czytaj więcej:Nie będzie już spalinowych Audi A4, od 2025 roku model będzie konkurować z Teslą POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne samochody baterie Autor: Remigiusz Różański Intel Arc Battlemage już oficjalnie. Poznaliśmy specyfikację B580 i B570 Intel Arc Battlemage już oficjalnie. Poznaliśmy specyfikację B580 i B570 Dyski PS1 były wtedy czarne jak smoła i był ku temu banalny powód Dyski PS1 były wtedy czarne jak smoła i był ku temu banalny powód Zadzwonisz bez zasięgu sieci, bez Internetu i z piwnicy; Xiaomi 15 wprowadza unikalną funkcję Xiaomi Star Zadzwonisz bez zasięgu sieci, bez Internetu i z piwnicy; Xiaomi 15 wprowadza unikalną funkcję Xiaomi Star Prezes Intela Pat Gelsinger rezygnuje ze stanowiska tuż przed prezentacją kart graficznych Arc Battlemage Prezes Intela Pat Gelsinger rezygnuje ze stanowiska tuż przed prezentacją kart graficznych Arc Battlemage „Pociłem się przez całą drogę” - gracz kupił komputer do gier z kartą graficzną Nvidia Geforce RTX 4090 za niecałe 5000 złotych i wiózł 3 godziny samochodem „Pociłem się przez całą drogę” - gracz kupił komputer do gier z kartą graficzną Nvidia Geforce RTX 4090 za niecałe 5000 złotych i wiózł 3 godziny samochodem