futurebeat.pl NEWSROOM „Najlepszy przykład graficznego skoku” - ta gra na PS2 z 2001 roku do dziś zachwyca grafiką „Najlepszy przykład graficznego skoku” - ta gra na PS2 z 2001 roku do dziś zachwyca grafiką Nawet gry mające ponad 20 lat potrafią zachwycić grafiką. Jedna z czołowych produkcji na PlayStation 2 do dzisiaj pokazuje, jak wydajnym sprzętem była jedna z najpopularniejszych konsol w historii. gamingZbigniew Woźnicki6 listopada 2024 7 Źrodło fot. Joe Haupt; flickr.com; 2017 | CC BY-SA 2.0i Symulatory wyścigów zawsze charakteryzowały się próbą jak najwierniejszego oddania rzeczywistości. To tyczy się nie tylko modelu jazdy, ale i oprawy wizualnej. O tym, że deweloperzy podejmowali takie starania przypomniał jeden z internautów, który zachwycał się jakością Gran Turismo 3: A-Spec na PS2. Konsola Sony była sporym przeskokiem technologicznym, co udowadnia wspomniana gra. PS2 wciąż zadziwia swoimi możliwościamiObecnie coraz rzadziej jesteśmy świadkami rewolucji pod kątem grafiki w grach. Jeden z największych przeskoków miał miejsce pomiędzy piątą a szóstą generacją konsol, na co najlepszym dowodem jest seria Gran Turismo z PlayStation. Trzecia odsłona serii cały czas robi wrażenie pomimo swojej premiery w 2001 roku, o czym przypomniał Slep1k na subreddicie r/ps2. Gracz umieścił krótkie nagranie swojej rozgrywki z Gran Turismo 3: A-Spec na PlayStation 2 i trzeba przyznać, że dźwiękowo i graficznie gra wciąż robi duże wrażenie. Zwłaszcza jeśli produkcję porównamy z Gran Turismo z 1997 roku i Gran Turismo 2 z 1999 roku. Deweloperzy wykorzystali możliwości nowej konsoli, przez co dostaliśmy zdecydowanie ładniejszą grę. Wraz z postępem technologicznym tak znaczne różnice w oprawie graficznej stały się coraz rzadsze. Jednym z najlepszych przykładów mogą być Forza Horizon 4 i Forza Horizon 5. Pomiędzy obiema produkcjami są 3 lata różnicy i jedna wyszła na konsole Xbox One, a druga na Xbox Series X/S. Mimo to wizualnie są do siebie zbliżone bardziej, niż Gran Turismo 2 i Gran Turismo 3: A-Spec. W komentarzach pod wpisem Slep1ka gracze wyrazili tęsknotę za czasami, gdy zakup nowej konsoli wiązał się z ekscytacją związaną z nowymi możliwościami. Ponad 20 lat temu wydawało się, że PS2 osiągnęło szczyt możliwości, a teraz wydaje się, iż postęp stanął w miejscu. Być może to się zmieni z premierą PS5 Pro i technologią PSSR, która według deweloperów sprawi, że gracze nie będą potrzebowali kompromisów. POWIĄZANE TEMATY: gaming konsole stacjonarne PlayStation 2 Zbigniew Woźnicki Zbigniew Woźnicki Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton. iPhone 17 Pro i Pro Max. Wszystko, co trzeba wiedzieć - cena, termin premiery, ekran, aparat, kolory iPhone 17 Pro i Pro Max. Wszystko, co trzeba wiedzieć - cena, termin premiery, ekran, aparat, kolory Błędy, znikające tekstury i pikujące fps-y. Recenzja techniczna Microsoft Flight Simulator 2024 Błędy, znikające tekstury i pikujące fps-y. Recenzja techniczna Microsoft Flight Simulator 2024 Kiedy startuje podsumowanie roku Spotify Wrapped 2024? (Aktualizacja: już jest) Kiedy startuje podsumowanie roku Spotify Wrapped 2024? (Aktualizacja: już jest) Nowa aplikacja i generator klatek - Intel wykłada na stół wszystkie karty i goni konkurencję Nowa aplikacja i generator klatek - Intel wykłada na stół wszystkie karty i goni konkurencję „Zachowanie równowagi między AI a ludzkim podejściem będzie kluczowe” - twierdzi szef PlayStation „Zachowanie równowagi między AI a ludzkim podejściem będzie kluczowe” - twierdzi szef PlayStation