futurebeat.pl NEWSROOM Meta nie spersonalizuje Ci reklam bez Twojej zgody Meta nie spersonalizuje Ci reklam bez Twojej zgody Meta nie będzie mogła personalizować reklam bez zgody użytkownika na terenie Unii Europejskiej. Jak dotąd nie było to dobrowolne, więc sprawą zajął się Trybunał Sprawiedliwości UE. rozrywkaKamil Sulej5 lipca 2023 2 Źrodło fot. Unsplash / Dima Solomini Korzystając z aplikacji należących do Meta, czyli Facebooka, WhatsAppa oraz Instagrama, użytkownik był zobowiązany do wyrażenia zgody na wyświetlanie spersonalizowanych reklam. W związku z tym zainterweniował Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W orzeczeniu stwierdzono, że przedstawianie użytkownikom tego typu reklam nie jest uzasadnieniem wykorzystywania i gromadzenia ogromnej ilości danych o klientach bez ich zgody. Po tej zmianie platforma nie będzie mogła, bez akceptacji odbiorcy, zbierać o nim danych i wyświetlać mu konkretnych reklam. Powiązane:„Płatny Facebook” już w Polsce - co daje i ile kosztuje Meta Verified? Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy Meta ma z tego tytułu problemy. Już wcześniej UE nałożyła karę na firmę w wysokości przeszło 390 milionów euro. Grzywna wynikała właśnie za wymuszanie „zgody na spersonalizowane reklamy”. Choć naruszono ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO), Meta odwołuje się od kary finansowej. Takie działanie Unii Europejskiej ma zwiększyć prywatność użytkowników korzystających z platformy. Meta najprawdopodobniej będzie musiała poprosić i otrzymać zgodę, aby mogła dostarczać odpowiednie reklamy swoim odbiorcom. Nie jest to do końca jasne, w jaki sposób, urzędnicy będą monitorować oraz interpretować nowe przepisy w praktyce. Jedno jest prawdopodobne, a mianowicie to, że Meta w konsekwencji może odnotować gorsze wyniki finansowe. Miało już to miejsce gdy iOS 14 umożliwił blokowanie reklam w aplikacjach. Na ten moment, rzecznik firmy przekazał, że obecnie trwa „ocena decyzji sądu” i większej ilości informacji należy spodziewać się w przyszłości. Może Cię zainteresować: Unia Europejska chce oznaczać treści tworzone przez AIMeta lada moment odpali swojego Twittera. Chce wykorzystać słabość platformy Elona Muska Czytaj więcej:Koniec z przeglądaniem Twittera bez zalogowania, Elon Musk ma dość POWIĄZANE TEMATY: rozrywka Internet social media Facebook / Meta prywatność Unia Europejska Kamil Sulej Kamil Sulej Student dziennikarstwa, któremu od najmłodszych lat towarzyszą gry komputerowe. Jego zamiłowanie do technologii pozwoliło mu odnaleźć się w GRYOnline.pl, gdzie zajmuje się tematyką technologiczną, a za sprawą pisania dla Cooldown.pl coraz bardziej zagłębia się w świat influencerów, Minecrafta oraz e-sportu. Przygodę z grami wideo zaczął od PS1 oraz taniego klona Pegasusa. Od tamtej pory nie wyobraża sobie życia bez gier, a jego szczególnymi ulubieńcami są seria Metro (w tym także książkowa), stare Need For Speedy oraz GTA 4. Jego największą pasją jest Formuła 1. Ponadto w czasie wolnym uwielbia wsłuchiwać się w brzmienia rosyjskiego rocka, który według niego emanuje wyjątkowym klimatem i energią. 7 kluczowych ustawień w smartfonach Samsunga, które warto znać 7 kluczowych ustawień w smartfonach Samsunga, które warto znać Czy minimalne wymagania starczą do odpalenia Stalkera 2? Odpowiedź może zaskoczyć Czy minimalne wymagania starczą do odpalenia Stalkera 2? Odpowiedź może zaskoczyć Nowa karta graficzna pod choinkę? Nvidia ostrzega przed niedoborami i wzrostem cen Nowa karta graficzna pod choinkę? Nvidia ostrzega przed niedoborami i wzrostem cen Komputery z AI nie przyspieszają pracy, ale Intel już wie, dlaczego Komputery z AI nie przyspieszają pracy, ale Intel już wie, dlaczego Microsoft subtelny jak zawsze. Przypomnienie o końcu wsparcia Windowsa 10 ciężko będzie przegapić Microsoft subtelny jak zawsze. Przypomnienie o końcu wsparcia Windowsa 10 ciężko będzie przegapić