Konsole to przeszłość? Netflix uważa, że najmłodsze pokolenie chce czegoś innego niż PS6

Netflix stawia na mobilność. Prezes działu gier, Alain Tascan, uważa, że młodzi gracze nie czekają na kolejne PlayStation. Zamiast tego chcą mieć natychmiastowy dostęp do rozrywki.

gaming
Julia Sobasz31 marca 2025
Źrodło fot. Freestocks/Unsplash.com
i

Netflix zmienia zasady gry – zarówno dosłownie, jak i w przenośni. Wizja Alaina Tascana, kierującego działem gier Netlixa, zakłada odejście od tradycyjnych konsol i skupienie się na elastycznych, mobilnych rozwiązaniach. Gigant stawia na gry, które będą dostępne na różnych urządzeniach – eliminując bariery wynikające z konieczności zakupu drogich kontrolerów czy czekania na pobranie rozbudowanych tytułów.

Nowa strategia Netflixa to gry dostępne „od ręki”

Podczas ostatniej prezentacji na GDC (Game Developers Conference), prezes Netflix Games – Alain Tascan, podkreślił, że tradycyjny model konsolowy nie odpowiada już oczekiwaniom młodszych pokoleń. Według niego przyszłość gier opiera się na tytułach, które oferują natychmiastową rozrywkę na dowolnym urządzeniu – bez konieczności inwestowania w drogi sprzęt. Platforma zamierza więc w najbliższej przyszłości skupić się na grach imprezowych i familijnych, które dzięki łatwej dostępności mają zmniejszyć „ograniczenia” związane z konsolami, co przyciągnie nowych subskrybentów.

Spójrzmy na młodsze pokolenie. Czy ośmiolatki marzą o posiadaniu PlayStation 6? Nie jestem pewien. Chcą wchodzić w interakcje z każdym cyfrowym ekranem, niezależnie gdzie się znajduje. W przypadku konsoli musisz pomyśleć o wysokiej rozdzielczości, o kontrolerze [...] Myślę, że to nas ogranicza.

Konieczna restrukturyzacja

Plany te najprawdopodobniej nie wynikają jedynie z zaobserwowanej ewolucji technologicznej, ale również z faktu, że dotychczasowe inwestycje Netflixa w gaming nie spotkały się z oczekiwanym entuzjazmem. Gigant streamingowy rozpoczął swoją przygodę z grami w 2021 roku i eksperymentował z najróżniejszymi projektami, jednak zeszłoroczne zwolnienia wskazują na konieczność zmiany obranej do tej pory strategii.

Choć dane z 2021 wskazywały, że tylko niecały 1% ich aktywnych użytkowników korzysta z gier, Netflix liczy, że dzięki nowej strategii uda się dotrzeć do nieco szerszej publiczności. Więcej informacji w relacji The Game Business z wydarzenia GDC.

Julia Sobasz

Julia Sobasz

Z wykształcenia dziennikarka, z powołania metińczyk. Pasja do pisania pojawiła się u niej gdzieś między kartkowaniem starego numeru czasopisma „Przekrój“ a zarywaniem nocy na czytaniu reportaży Wydawnictwa Czarne. Oprócz grania w MMO-rpgi kolekcjonuje retro sprzęt, który jest dla niej sposobem na zachowanie kawałka historii technologii. Niepohamowana fanka i teoretyczka polskich seriali z przełomu lat 90. i 00.

Amazon ma już milion pracowników-robotów. Ludzie muszą liczyć się z utratą miejsc pracy

Amazon ma już milion pracowników-robotów. Ludzie muszą liczyć się z utratą miejsc pracy

Xbox Series S na kolanach przed Switchem 2? Sekret tkwi w DLSS

Xbox Series S na kolanach przed Switchem 2? Sekret tkwi w DLSS

Ten tablet przekonał mnie, że już nie potrzebuję laptopa. Recenzja Huawei MatePad Pro 12.2” 2025

Ten tablet przekonał mnie, że już nie potrzebuję laptopa. Recenzja Huawei MatePad Pro 12.2” 2025

„Dziadek ma lepsze parametry ode mnie”: Senior chce dać wnukowi komputer do gier, który jest naprawdę dobry

„Dziadek ma lepsze parametry ode mnie”: Senior chce dać wnukowi komputer do gier, który jest naprawdę dobry

YouTuber pozwala swojemu synowi wybrać, którego handhelda chce - jego decyzja pokazuje, że sprzęt często nie jest najważniejszy

YouTuber pozwala swojemu synowi wybrać, którego handhelda chce - jego decyzja pokazuje, że sprzęt często nie jest najważniejszy