futurebeat.pl NEWSROOM Koncerny samochodowe niechętnie inwestują w samochody elektryczne. Cele polityki klimatycznej mogą nie zostać zrealizowane Koncerny samochodowe niechętnie inwestują w samochody elektryczne. Cele polityki klimatycznej mogą nie zostać zrealizowane Firmy motoryzacyjne, niechętnie podchodzą do przestawienia produkcji na samochody elektryczne. newsKamil Cuber15 czerwca 2024 Źrodło fot. Unsplash | CHUTTERSNAP.i W ostatnich latach coraz istotniejsza stawały się kwestie związane z ekologią. Unia Europejska oraz inne organizacje starały się o wprowadzenie przepisów ograniczających wpływ ludzi na środowisko. Jednak nie wszyscy byli z tego zadowoleni. Największe obiekcje co do planów związanych z ekologią przedstawiały firmy związane z motoryzacją. Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę, że w ramach walki ze zmianami klimatu planuje się ograniczenie dystrybucji samochodów spalinowych. Powiązane:Nie będzie już spalinowych Audi A4, od 2025 roku model będzie konkurować z Teslą Jak się jednak okazuje, koncerny samochodowe nie zamierzają biernie czekać i starają się lobbować za ograniczeniem planów związanych z ekologią. Zgodnie z raportem opublikowanym przez InfluenceMap, aż 15 największych producentów było przeciwnych wprowadzeniu nowych regulacji. Zaś 10 z nich nie udało się sprostać wymaganiom określanym w raporcie „Credible pathways to 1.5°C” opublikowany przez Międzynarodową Agencję Energetyczną (IPE). Zakłada on, że do 2030 roku co najmniej 66% samochodów sprzedawanych na ryku będzie posiadała silnik elektryczny lub hybrydowy. Ranking firm motoryzacyjnych określający, jak dobrze sobie radzą w zakresie transformacji związanej z ekologią.Źródło: InfluenceMap/The Driven. Najgorzej w zestawieniu wypadły firmy japońskie. Dokładniej chodzi o Suzuki, Hondę, Toyotę i Mazdę. Przy czym pierwsze trzy z wymieniony przedsiębiorstw negatywnie podchodziły do kwestii wprowadzania na rynek większej ilości samochodów posiadających silniki elektryczne. Dużo lepiej za to poradziły sobie firmy europejskie. Mercedes Benz i BMW jako jedyne były w stanie sprostać wymaganiom wspomnianego wcześniej raportu „Credible pathways to 1.5°C”. Oprócz nich na wyróżnienie zasługuje Tesla. Jednak nie powinno to dziwić, gdyż amerykański gigant ma w swojej ofercie jedynie samochody elektryczne. Jeśli sytuacja nie zmieni się, to prawdopodobnie nie uda się osiągnąć celów wyznaczonych przez „Credible pathways to 1.5°C”. Już teraz branżowi specjaliści przewidują, że produkcja samochodów elektrycznych w 2030 r. wyniesie zaledwie 53% ze wszystkich produkowanych aut. Czytaj więcej:Samochody elektryczne są znacznie bardziej zawodne, nowy raport ekspertów nie zostawia złudzeń POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne analizy i badania Kamil Cuber Kamil Cuber Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a. Jak zmienić czas wygaszania ekranu na komputerze, laptopie i smartfonie? Jak zmienić czas wygaszania ekranu na komputerze, laptopie i smartfonie? Sony pomogło AMD w tworzeniu FSR 4: „To dopiero początek” Sony pomogło AMD w tworzeniu FSR 4: „To dopiero początek” GTA 5 Enhanced vs Legacy Edition. Gracze są podzieleni w sprawie ulepszonej wersji gry GTA 5 Enhanced vs Legacy Edition. Gracze są podzieleni w sprawie ulepszonej wersji gry AMD Radeon RX 9070 XT bestsellerem sprzedaży w Amazonie; gracze kupują tę kartę jak świeże bułeczki AMD Radeon RX 9070 XT bestsellerem sprzedaży w Amazonie; gracze kupują tę kartę jak świeże bułeczki Google Pixel 9a straci charakterystyczną cechę; to już niemal pewne Google Pixel 9a straci charakterystyczną cechę; to już niemal pewne