futurebeat.pl NEWSROOM Kobiety chętniej zakładają niezależne media cyfrowe Kobiety chętniej zakładają niezależne media cyfrowe Kobiety są bardziej skłonne do tworzenia niezależnych mediów w Europie. Według raportu Project Oasis, ponad połowa organizacji tego typu powstała właśnie z ich inicjatywy. techAgnieszka Adamus22 kwietnia 2023 2 Źrodło fot. Unsplash | Joppe Spaai Kilka dni temu ukazał się obszerny raport – Project Oasis. Znalazło się w nim wiele interesujących informacji na temat stanu niezależnych mediów cyfrowych w Europie. Wynika z niego między innymi, że organizacje tego typu są częściej zakładane przez kobiety. Czym jest Project Oasis?Słowem wstępu, Project Oasis to inicjatywa, której celem była analiza niezależnych mediów cyfrowych w Europie. Dzięki niej poznaliśmy szczegóły związane z funkcjonowaniem tego typu organizacji. Powiązane:To koniec nagrywania rozmów na telefonach z Androidem Łącznie w badaniach wzięło udział 540 mediów z 44 krajów (w tym również z Polski). Dane zbierano natomiast poprzez wywiady z osobami kierującymi organizacjami. Badania trwały rok i były prowadzone przez SembraMedia, czyli organizację non-profit, która pomaga niezależnym mediom cyfrowym w rozwinięciu swojej działalności. Projekt wspierały również inne firmy – w tym Google News Initiative, European Journalism Centre i International Media Support. Najważniejsze wnioski z Project OasisProject Oasis dostarczył wielu interesujących informacji o niezależnych mediach w Europie. Za jago sprawą dowiedzieliśmy się między innymi, że: 58% organizacji w Europie zostało założonych przez kobiety. Należy mieć tutaj na uwadze, że w większości przypadków, ich media powstały z inicjatywy minimum dwójki osób. Co ciekawe, jeśli spojrzymy na Polskę to trend jest trochę inny – na 12 przebadanych redakcji pochodzących z naszego kraju, tylko 5 ma kobiety wśród założycieli.Głównymi powodami zakładania nowych mediów są między innymi chęć zachowania dziennikarskiej niezależności oraz próba wypełnienia niezagospodarowanych nisz tematycznych.Większość organizacji posiada relatywnie niewielki zespół. Według opublikowanych danych, aż 51,6% niezależnych redakcji posiada od 10 do 19 pracowników.Tabela przedstawiająca liczbę pracowników w niezależnych mediach. Źródło: Project Oasis. Aż 87% przebadanych mediów porusza tematykę praw człowieka. Szczególny nacisk położony jest w tym przypadku na sprawy związane z uchodźcami, migracjami czy też feminizmem. Równie popularnym zagadnieniem jest polityka, która pojawia się u 84% organizacji.Jeśli jesteście zaciekawieni szczegółami, to cały raport znajdziecie tutaj. Czytaj więcej:Pracownicy błagali Google, by nie wypuszczać chatbota AI Bard POWIĄZANE TEMATY: tech Internet Agnieszka Adamus Agnieszka Adamus Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry. Sztuczna inteligencja Google jest już w stanie przejść Pokemon Blue Sztuczna inteligencja Google jest już w stanie przejść Pokemon Blue Głośna kampania przeciwko piractwu działała przez lata. Teraz okazuje się, że sama mogła się do niego przykładać Głośna kampania przeciwko piractwu działała przez lata. Teraz okazuje się, że sama mogła się do niego przykładać Mobilna karta graficzna na szczycie. Kwietniowa ankieta sprzętowa Steam Mobilna karta graficzna na szczycie. Kwietniowa ankieta sprzętowa Steam AMD Radeon RX 9070 XT drożeje. Cena sugerowana powoli przestaje obowiązywać AMD Radeon RX 9070 XT drożeje. Cena sugerowana powoli przestaje obowiązywać To była jedna z największych porażek Valve. Poprzednik Steam Decka nie był w stanie przekonać do siebie graczy To była jedna z największych porażek Valve. Poprzednik Steam Decka nie był w stanie przekonać do siebie graczy