Gracz Elden Ring odtwarza hit FromSoftware w Unreal Engine 5 i wygląda to po prostu oszałamiająco

Tak mógłby wyglądać Elden Ring, gdyby twórcy wykorzystali silnik Unreal Engine 5. Oto rezultat pracy fana, który odtworzył fragment rozgrywki w tej technologii.

gaming
Arkadiusz Strzała14 listopada 2024
Źrodło fot. Konariin, YouTube
i

Elden Ring na razie ciężko uznać za grę starą, bądź brzydką, od jej premiery minęły dopiero dwa lata. Mimo to jeden z fanów tytułu uznał, że warto poprawić co nieco, zabrał się więc do dzieła. Jego efektem jest demonstracja, która pokazuje, jak gra wygląda na silniku Unreal Engine 5. Zapraszam więc do obejrzenia filmu, w którym autor pokazuje krok po kroku, jak tego dokonał.

Elden Ring na UE5

Oprawa graficzna Elden Ringa ma swój oryginalny klimat, lokacje zaś są bardzo specyficzne. Twórcy skupili się na rozgrywce i zapewnieniu niepowtarzalnego charakteru wizualnych wrażeń. Nie wszystko jednak wygląda ładnie, niektóre elementy pozbawione są detali. Zdarzają się rozmyte tekstury, niewielkie obiekty rażące polygonami. Przemierzając tak duży świat nie zawsze zwrócimy uwagę na takie drobnostki.

Silnik Unreal Engine 5 to zdecydowanie nowsza technologia, która pozwala na zaimplementowanie lepszych efektów. Youtuber o nicku Konariin opowiada, jak udało mu wykorzystując edytor i silnik UE5 odtworzyć lokacje z Elden Ringa. Było to możliwe także dzięki animacjom z gry, których cały pakiet jest dostępny w sieci.

UE5 pozwala ujrzeć takie detale, jak padający deszcz. Źródło: Konariin, YouTube - Gracz Elden Ring odtwarza hit FromSoftware w Unreal Engine 5 i wygląda to po prostu oszałamiająco - wiadomość - 2024-11-14
UE5 pozwala ujrzeć takie detale, jak padający deszcz. Źródło: Konariin, YouTube

Prezentacja naprawdę robi wrażenie, pozostaje w sporej wierności z grą, ciesząc oko nowymi efektami i wysokimi detalami. Być może ktoś kiedyś wyciągnie wnioski z pracy autora, projektując odświeżenie tytułu. Tego zapewne życzyłoby sobie wielu graczy.

POWIĄZANE TEMATY: gaming YouTube

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Half-Life 2: RTX to hołd dla gry, który docenią fani PC. NVIDIA świętuje 20-lecie wydania produkcji

Half-Life 2: RTX to hołd dla gry, który docenią fani PC. NVIDIA świętuje 20-lecie wydania produkcji

Tej myszki nie zajechało nawet wielogodzinna praca i granie w WoW-a. Logitech G 502 HERO to prawdziwie pancerny gryzoń

Tej myszki nie zajechało nawet wielogodzinna praca i granie w WoW-a. Logitech G 502 HERO to prawdziwie pancerny gryzoń

PS5 Pro: Pierwsi gracze narzekają na głośne wentylatory i hałas - jest odpowiedź Sony

PS5 Pro: Pierwsi gracze narzekają na głośne wentylatory i hałas - jest odpowiedź Sony

Optymalizacja, że mrówka nie siada. Recenzja techniczna Empire of the Ants

Optymalizacja, że mrówka nie siada. Recenzja techniczna Empire of the Ants

Niespodziewana aktualizacja Nvidia DLSS zmniejsza rozmiar potrzebnych plików

Niespodziewana aktualizacja Nvidia DLSS zmniejsza rozmiar potrzebnych plików