Eksperci twierdzą, że PS5 Pro nie będzie korzystać z generowania klatek opartego o AI

Zdaniem ekspertów, PS5 Pro nie jest w stanie korzystać z AI do poprawy generowania klatek.

gaming
Kamil Cuber1 października 2024
1
Źrodło fot. Sony.
i

W trakcie premiery PS5 Pro dowiedzieliśmy się kilku ciekawych informacji na temat nowych technologii, z których konsola będzie mogła korzystać. Jedną z nich jest oparte na sztucznej inteligencji skalowanie obrazu PSSR. W założeniach pomoże ono osiągnąć zakładane przez Sony 60 klatek w 4K. Zwykle technologie skalowania posiadają wbudowany generator klatek. Jednak producent nic nie wspomniał o jego istnieniu. Według ekspertów może to oznaczać, że PSSR nie będzie go posiadać.

Do takich wniosków doszli między innymi twórcy z kanału Digital Foundry. Zgodnie z ich opinią, Sony miało w ogóle nie pracować na taką technologią. Może to dziwić, biorąc pod uwagę jak popularne są one obecnie. Główną przyczyną takiej decyzji był w tym przypadku czas rozpoczęcia prac nad konsolą. Według ekspertów, Sony pracowało nad PS5 Pro zanim rozwiązania pokroju NVIDIA DLSS 3 Frame Generation stały się standardem. Więc po prostu producent nie miał czasu opracować odpowiednika pasującego do PS5 Pro.

Nie oznacza to jednak, że nadchodząca konsola będzie całkowicie pozbawiona generatora klatek. Możliwe, że gracze będą mogli skorzystać z podobnego rozwiązania, czyli FSR 3. PS5 Pro wciąż korzysta z układu graficznego od AMD, więc prawdopodobnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby Sony mogło korzystać z technologii opracowanych przez „czerwonych”.

Według twórców japoński gigant, miał skupiać się głównie na wprowadzeniu technologii skalowania obrazu PSSR. Materiały reklamowe głośno zapowiadały, że będzie to technika oparta na AI. Jednak producent zapowiedział, że będzie ona głównie korzystać z uczenia maszynowego. Niemniej wprowadzenie choćby podstawowych funkcji związanych ze sztuczną inteligencją sugeruje, że może być to dla Sony bardzo ważna kwestia. W przyszłości, kolejne generacje konsol mogą coraz mocniej opierać się na skalowaniu obrazu i generowaniu klatek, zamiast na czystej wydajności podzespołów.

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

YouTuber rozwala młotkiem Switcha 2 tuż przed sklepem Nintendo - po czym natychmiast dostaje zakaz wstępu

YouTuber rozwala młotkiem Switcha 2 tuż przed sklepem Nintendo - po czym natychmiast dostaje zakaz wstępu

ROG Xbox Ally nie przestraszy ceną? Przeciek sugeruje, że urządzenie nie będzie wyjątkowo drogie

ROG Xbox Ally nie przestraszy ceną? Przeciek sugeruje, że urządzenie nie będzie wyjątkowo drogie

Sztuczna inteligencja w Windowsie 11 będzie prawie wszędzie. Podpowie Wam nawet jak zmienić ustawienia

Sztuczna inteligencja w Windowsie 11 będzie prawie wszędzie. Podpowie Wam nawet jak zmienić ustawienia

Jaka ładowarka do zegarka Garmin? I czy warto stosować zaślepki na port ładowania? Nie dajcie się nabrać, jak ja

Jaka ładowarka do zegarka Garmin? I czy warto stosować zaślepki na port ładowania? Nie dajcie się nabrać, jak ja

Steam ułatwi życie graczom. Układy Apple Silicon otrzymały natywną aplikację

Steam ułatwi życie graczom. Układy Apple Silicon otrzymały natywną aplikację