Disney kończy z reklamowaniem się na X; powodem wypowiedzi Elona Muska

Reklamodawcy w ostatnich dniach masowo wycofują się z X. Po serii kontrowersyjnych wypowiedzi Elona Muska, wiele firm, takich jak Disney, zdecydowało się przestać publikować swoje materiały marketingowe na należącej do biznesmena platformie.

news
Agnieszka Adamus18 listopada 2023
Źrodło fot. Unsplash | BoliviaInteligente
i

X ma kolejne kłopoty. Po ostatnich kontrowersyjnych wypowiedziach Elona Muska, wiele firm zdecydowało się zaprzestało wyświetlać reklamy na platformie. Teraz do bojkotu dołączył się również Disney i Warner Bros. Discovery (via Business Insider).

Teraz zapewne w Waszych głowach rodzi się pytanie. Co tym razem zrobił Elon Musk? W ostatnich dniach zamieścił on na X szereg komentarzy związanych z rasizmem oraz antysemityzmem. Przyznał on rację pod wpisem mówiącym, że Żydzi szerzą mowę nienawiści oraz prowadził dywagację o historii niewolnictwa.

Sytuację świetnie podsumował raport opublikowany kilka dni temu przez organizację non profit Media Matters. Nie tylko wypunktował on kontrowersyjne poglądy Muska, ale udowodnił również, że materiały marketingowe nie pojawiają się w miejscach, z których były by zadowolone wielkie korporacje. Mowa tutaj o kontach propagujących między innymi rasizm

  1. Spowodowało to, że wiele firm zdecydowało się nie reklamować na X. Wśród nich znalazły się IBM, Oracle, Apple i Lionsgate.
  2. Teraz podobną politykę wprowadziły również dwa inne giganty – Disney i Warner Bros. Discovery. Można się również spodziewać, że niedługo usłyszymy o kolejnych przedsiębiorstwach, które zdecydują się na ten sam ruch.

Już od dłuższego czasu mówi się o tym, że reklamodawcy nie chcą współpracować z X. Już kilka miesięcy temu mówiono, że ze względu na panującą na stronie dezinformację, przychody serwisu związane z tym segmentem spadły o 50%.

Warto również przypomnieć, że inna firma Elona Muska – SpaceX – ma podobne problemy. W sierpniu tego roku została ona pozwana przez Departament Stanu. Sprawa dotyczy polityki zatrudniania, która dyskryminowała z uchodźców i azylantów.

POWIĄZANE TEMATY: Twitter afery i kontrowersje

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać