Devkit PS5 Pro jest już w rękach twórców gier, twierdzi insider

Według wiarygodnych źródeł, firmy Sony i Microsoft rozpoczęły już wysyłkę devkitów ulepszonych wersji konsol PlayStation 5 i Xbox Series X do twórców gier.

gaming
Adrian Werner16 października 2022
21
Źrodło fot. Sony
i

W sieci pojawiły się ciekawe doniesienia na temat nowych, ulepszonych wersji PlayStation 5 i Xboksa Series X.

  1. Źródłem jest Tez2, czyli mający dobrą renomę informator i dataminer, specjalizujący się w grach studia Rockstar Games.
  2. Według niego największe studia deweloperskie zaczęły już otrzymywać devkity dla ulepszonego XSX oraz PS5 Pro (ta nazwa jest powszechnie stosowana, ale należy podkreślić, że ma tylko hipotetyczny charakter). Niektóre zespoły już z nimi pracują, podczas gdy inne powinny je dostać a najbliższych miesiącach.
  3. Tez2 podkreślił, że nie są to jedynie jego przypuszczenia i jest pewny tych informacji.
Devkit PS5 Pro jest już w rękach twórców gier, twierdzi insider - ilustracja #1
Źródło: Tez2 na gtaforums.com.

Według marcowych plotek, premiera ulepszonych wersji PS5 i XSX planowana jest na końcówkę 2023 lub początek 2024 roku. Udostępnienie największym zespołom devkitów na rok przed tym wydarzeniem miałoby sens, gdyż pozwoliłoby im odpowiednio przygotować swoje gry na debiuty mocniejszego sprzętu.

W przypadku PlayStation 4 wersja Pro zadebiutowała trzy lata po premierze podstawowej edycji. Podobnie było z Xboksem One. Sprzęt obecnej generacji, czyli PS5 i Xbox Series X/S, ukazał się pod koniec 2020 roku, więc końcówka przyszłego roku byłaby dobrym momentem na wypuszczenie ulepszonych modeli.

Przypomnijmy, że spekuluje się, iż nowa wersja PS5 ma zapewnić dwa razy wyższą wydajność w rasteryzacji oraz 2,5-krotnie lepsze osiągi w ray tracingu w stosunku do podstawowego modelu. Wiele wskazuje na to, że sprzęt może wykorzystać opracowaną przez Sony technologię podobną do AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR 2.0).

  1. PlayStation – strona oficjalna
  2. Xbox – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać