futurebeat.pl NEWSROOM „Chcemy postawić gracza i jego gry w centrum uwagi” - Microsoft pracuje nad lepszym doświadczeniem dla handheldów z Windowsem „Chcemy postawić gracza i jego gry w centrum uwagi” - Microsoft pracuje nad lepszym doświadczeniem dla handheldów z Windowsem Microsoft prawdopodobnie w końcu chce uczynić Windowsa bardziej przyjaznego graczom. Według zapowiedzi zmiany powinniśmy zobaczyć jeszcze w 2025 roku. gamingZbigniew Woźnicki8 stycznia 2025 Źrodło fot. Amanz; Unsplash.com; 2023i Nie znamy przyszłości Xboksa, ale według doniesień nowa generacja ma przynieść stacjonarne urządzenie oraz handhelda. Na efekty prac Microsoftu musimy jednak zaczekać nawet kilka lat i jedyne, co nam pozostaje, to specjalny tryb Game Bar dla handheldów. To jednak może się zmienić jeszcze w 2025 roku. Gigant ma bowiem dostosowywać Windowsa pod gaming (vide The Verge). Microsoft chce połączyć to, co najlepsze w Xboksie i WindowsieO tym, że obecnie Windows 11 nie radzi sobie z grami przemawiają fakty na temat aktualizacji 24H2. Błędy automatycznego trybu HDR, niedziałające gry Ubisoftu, a wcześniej bluescreeny powodowane konfliktem z aplikacją Easy Anti-Cheat nie pozostawiają dobrej opinii systemowi operacyjnemu Microsoftu. Powiązane:Windows 98 na Xbox Series X Firma chce jednak sprawić, żeby Windows 11 był bardziej przyjazny graczom, w czym pomogą doświadczenia wyniesione z konsol. Informacje te przekazał redakcji The Verge wiceprezes Microsoft Next Generation Jason Ronald: W ciągu ostatnich lat wprowadzaliśmy innowacje w przestrzeni konsol. Współpracując z różnymi partnerami w branży bierzemy pod uwagę, jak wprowadzać te innowacje w życie i przenieść je z ekosystemu konsolowego na komputery osobiste oraz na handheldy. Zdaniem Ronalda przygotowywane jest połączenie tego, co jest najlepsze w systemie Xboksa i w Windowsie 11. Pracę ma ułatwiać fakt, iż Xbox jest zbudowany na Windowsie, a to pozwoli na sprawniejszą konsolidację funkcjonalności. W ten sposób powinno udać się przenieść doświadczenie z konsol na komputery, a następnie handheldy, o czym mówił Jason Ronald. Trudno jednak powiedzieć, czy nie jest już za późno. Lenovo przygotowało nowego handhelda Legion Go S, który skorzysta ze SteamOS i tym samym porzuca Windowsa, który był obecny na oryginalnym Lenovo Legion Go. Teraz Microsoft będzie musiał walczyć o utrzymanie swojego systemu w branży konsol przenośnych. Czytaj więcej:Windows nie nadaje się do konsol przenośnych. Phil Spencer szuka innych możliwości rozwiązania tego problemu POWIĄZANE TEMATY: gaming Windows Xbox Microsoft konsole przenośne Zbigniew Woźnicki Zbigniew Woźnicki Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton. Word i justowanie tekstu. Opisujemy krok po kroku, jak wyjustować tekst w Wordzie Word i justowanie tekstu. Opisujemy krok po kroku, jak wyjustować tekst w Wordzie „Ta konsola to musi być najgorzej strzeżona tajemnica w historii gamingu” - fani Nintendo Switch 2 reagują na najnowszy wyciek z CES 2025 „Ta konsola to musi być najgorzej strzeżona tajemnica w historii gamingu” - fani Nintendo Switch 2 reagują na najnowszy wyciek z CES 2025 PS5 powinno częściej otrzymywać nowe funkcje w 2025 roku PS5 powinno częściej otrzymywać nowe funkcje w 2025 roku SteamOS nie tylko na Steam Decku; Valve próbuje wypchnąć Windowsa z handheldów SteamOS nie tylko na Steam Decku; Valve próbuje wypchnąć Windowsa z handheldów DLSS 4 „przewiduje przyszłość”, żeby zwiększyć płynność gier bez dodatkowych opóźnień - twierdzi Jensen Huang DLSS 4 „przewiduje przyszłość”, żeby zwiększyć płynność gier bez dodatkowych opóźnień - twierdzi Jensen Huang