futurebeat.pl NEWSROOM BMW rejestruje nazwę iM3 dla nadchodzącego elektrycznego sportowego sedana BMW rejestruje nazwę iM3 dla nadchodzącego elektrycznego sportowego sedana Elektryfikacja obejmuje coraz więcej segmentów samochodów, w tym te o bardziej sportowym zacięciu. Z tego powodu bawarski producent zarejestrował nową nazwę dla elektrycznych odpowiedników słynnej M-ki. newsMichał Kłodziński29 listopada 2023 Źrodło fot. Johann Coetzer / flickri We wrześniu Szef działu rozwoju produktów BMW, Frank Weber stwierdził, że BMW M3 nowej generacji będzie w pełni elektryczne. Teraz mamy tego potwierdzenie za sprawą rejestracji w niemieckim urzędzie patentowym (DPMA) oraz w jego europejskim odpowiedniku (EUIOP) nazwy „iM3”. Powiązane:Nie będzie już spalinowych Audi A4, od 2025 roku model będzie konkurować z Teslą BMW iM3 powstanie na bazie nowej elektrycznej platformy „Neue Klasse”, która jak już wcześniej wspominaliśmy ma charakteryzować się m.in. udoskonalonym napędem elektrycznym o większym zasięgu, krótszym czasie ładowania akumulatorów oraz wykorzystaniem przy produkcji surowców pochodzących z recyklingu Z nieoficjalnych doniesień „BMW Blog” wynika, że nadchodzący sportowy sedan o kodzie wewnętrznym ZA0 będzie napędzany za pomocą czterech silników elektrycznych o łącznej mocy 700 KM. Co ciekawe w planach BMW jest również bardziej praktyczne kombi o kryptonimie ZA1. Źródło: BMW Warto dodać, że BMW to nie jedyna niemiecka marka stawiająca na elektryfikację swoich kultowych modeli. Nie tak dawno Audi ogłosiło, że model A4 od 2025 roku będzie oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym. Z kolei Volkswagen chce wprowadzić w pełni elektrycznego Golfa IX generacji. Według Webera pierwszym modelem opartym na platformie „Neue Klasse” ma być BMW serii 3 z rocznika 2025, a na nowe BMW iM3 trzeba będzie poczekać trochę dłużej, gdyż pojawi się na drogach najwcześniej w 2027 roku. Czytaj więcej:Hybrydowy SUV, który potrafi pływać. YangWang U8 firmy BYD może pojawić się w Europie POWIĄZANE TEMATY: moto samochody elektryczne Michał Kłodziński Michał Kłodziński Grami interesuje się od dzieciństwa. Preferuje RTS-y, RPG-i oraz gry wyścigowe. Absolwent Historii na Uniwersytecie Szczecińskim. Pasjonuje się historią (głównie XX wieku), sportem, motoryzacją, geografią i nowinkami ze świata nowych technologii. Oprócz grania, w wolnym czasie pochłania filmy i literaturę fantastyczno-naukową, tworzy amatorskie projekty w Blenderze oraz słucha muzyki rockowej i niezależnej. Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać