futurebeat.pl NEWSROOM Blokujesz reklamy na YouTube? Serwis może uniemożliwić oglądanie filmów [Aktualizacja] Blokujesz reklamy na YouTube? Serwis może uniemożliwić oglądanie filmów [Aktualizacja] Niektórzy blokujący reklamy na YouTube mogą zobaczyć nietypowy komunikat. Serwis pozwoli tylko na wyświetlenie trzech filmów, jeśli nie wyłączymy AdBlocka. techArkadiusz Strzała6 listopada 2023 1 Źrodło fot. Eyestetix Studio / Unsplashi AktualizacjaUżytkownicy z Polski zaczynają donosić, że również u nich zaczął pojawiać się komunikat o zablokowaniu odtwarzania po wyświetleniu 3 filmów. Jeśli więc korzystacie z AdBlocków musicie być świadomi, że niedługo może on pojawić się również u Was. Oryginalna wiadomośćYouTube zaczyna walczyć z blokowaniem reklam także w polskim wydaniu serwisu. Podczas oglądania filmów, posiadacze aktywnego AdBlocka, mogą zobaczyć dziwny komunikat, który mówi, że „odtwarzacz zostanie zablokowany po odtworzeniu 3 filmów”. Serwis może w ten sposób próbować nakłonić do wykupienia usługi Premium przez użytkowników, którzy korzystają z platformy za darmo. YouTube walczy z reklamamiO takim pomyśle YouTube usłyszeliśmy już w czerwcu tego roku. Google dopiero jednak testowało taką funkcjonalność. Jeśli widzicie komunikat taki, jaki opisałem we wstępie, możecie być pewni, że właśnie ten pomysł został wcielony w życie. Z informacji opublikowanej przez YouTube wynika, że Google utrzymuje serwis właśnie dzięki reklamom i dlatego warto je obejrzeć, aby móc zachować możliwość korzystania z platformy za darmo. YouTube blokuje blokujących reklamy. Źródło: Wirtualne Media Abonament YouTube Premium kosztuje od 23,99 zł za miesiąc, choć studenci i konta rodzinne mogą liczyć na bardziej opłacalne stawki. W zamian otrzymujemy nie tylko brak reklam, ale wiele dodatkowych funkcjonalności, jak możliwość pobierania filmów, odtwarzanie muzyki na wygaszonym ekranie smartfonu, a także opcję ustawienia wyższej jakości odtwarzania. Powiązane:Za wymianę ekranu w Samsungu Galaxy S24 Ultra zapłacimy majątek Postępowanie YouTube można teoretycznie zrozumieć, gdyż w osobach blokujących reklamy, może widzieć potencjalnych subskrybentów płatnych usług. Jednak ostatnie zmiany w polityce wyświetlania reklam mogą nie zostać zbyt pozytywnie odebrane. Pozwolę sobie zauważyć, że nie wszystkie wtyczki blokujące reklamy są wykrywane przez YouTube – dla przykładu na przeglądarce z uBlock Origin nie dostrzegłem komunikatu. Choć możliwe jest, że serwis wdraża tę funkcję stopniowo i ja jeszcze nie nią nie trafiłem. Czytaj więcej:Ostatnie spalinowe Lamborghini sprzedane, firma stawia na hybrydy i pojazdy elektryczne POWIĄZANE TEMATY: tech nowości YouTube reklamy Arkadiusz Strzała Arkadiusz Strzała Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory. Najpierw pożar, teraz próba wtargnięcia. Kolejne kłopoty fabryki Tesli w Niemczech Najpierw pożar, teraz próba wtargnięcia. Kolejne kłopoty fabryki Tesli w Niemczech Gniewne reakcje USA na nowy laptop Huawei z procesorem Intela już przynoszą efekty Gniewne reakcje USA na nowy laptop Huawei z procesorem Intela już przynoszą efekty Wyciekł benchmark chipu Apple M4. Szykuje się wydajnościowa rewolucja Wyciekł benchmark chipu Apple M4. Szykuje się wydajnościowa rewolucja Pozycja Google zagrożona? OpenAI planuje stworzyć własną wyszukiwarkę Pozycja Google zagrożona? OpenAI planuje stworzyć własną wyszukiwarkę Według Microsoftu 61 proc. pracowników w Polsce wykorzystuje AI w codziennej pracy Według Microsoftu 61 proc. pracowników w Polsce wykorzystuje AI w codziennej pracy