Ze względu na malejące zainteresowanie grami, producenci hamują rozwój sprzętu do grania. Raport Newzoo

Zgodnie z opinią ekspertów, rozwój sprzętu do grania będzie stopniowo zwalniał, ze względu na to, że gracze coraz mniej grają.

gaming
Kamil Cuber3 kwietnia 2024
1
Źrodło fot. Unsplash | Alienware.
i

W okresie pandemii, firmy produkujące podzespoły do komputerów oraz konsole, osiągały znaczne sukcesy. Ze względu na konieczność pozostania w domach, wiele osób decydowała się na zakup lub modernizację posiadanego sprzętu. Dlatego przedsiębiorstwa chętnie inwestowały w nowe technologie oraz podzespoły.

Jednak obecnie wiele się zmieniło. Według raportu opublikowane przez firmę Newzoo, zajmującej się analizowaniem rynku, gracze coraz mniej czasu poświęcają na granie. Wynika to z faktu, że w ostatnio producenci rzadziej wypuszczają na rynek duże tytuły. Dodatkowo spadł średni czas grania.

Zgodnie z opublikowanym raportem w latach 2021-2023, średni kwartalny czas gry zmniejszył się o 26%. Eksperci twierdzą, że trend ten będzie się utrzymywał przynajmniej do 2026 roku. Według wstępnych szacunków, jedynie w styczniu, czas jaki gracze przeznaczali na granie spadł o około 10%. Jednocześnie zmniejszyła się przewidywana wartość samego rynku gier. Od 2015 do 2021 roku, branża odnotowywała wzrost o około 7,2%. Obecnie, przewiduje się, że wartość rynku wzrośnie jedynie o 2,7% do 2026 roku.

Spadek zainteresowania grami, potwierdzają także działania niektórych firm. Przykładowo Sony ogłosiło, że w obecnym roku fiskalnym nie przewiduje wypuszczenia na rynek żadnego dużego tytułu. Producent obniżył również prognozę sprzedaży PS5, ze względu na słabą sprzedaż konsoli w okresie świątecznym. Inne przedsiębiorstwa, jak na przykład Electronic Arts, podjęły decyzję o redukcji zatrudnienia.

Możemy więc spodziewać się, że producenci sprzętu do grania będą coraz mniej chętnie inwestować w jego rozwój. Zamiast tego, firmy będą mogły zwiększyć nakłady na produkcję innych układów, na przykład przeznaczone do obsługi sztucznej inteligencji.

POWIĄZANE TEMATY: gaming komputer konsole stacjonarne

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Istnieją cyberprzestępcy sprzedający niefiltrowane modele sztucznej inteligencji. Zaskakujące jest to, że wydają się być oparte na Grok i Mixtral

Istnieją cyberprzestępcy sprzedający niefiltrowane modele sztucznej inteligencji. Zaskakujące jest to, że wydają się być oparte na Grok i Mixtral

Uczciwe recenzje stają się celem ataków prawnych. Historia jednej z firm to sygnał ostrzegawczy dla konsumentów

Uczciwe recenzje stają się celem ataków prawnych. Historia jednej z firm to sygnał ostrzegawczy dla konsumentów

Sztuczna inteligencja całkowicie zastąpi ludzi z „10 do 20 procentową szansą” - mówi ojciec chrzestny AI

Sztuczna inteligencja całkowicie zastąpi ludzi z „10 do 20 procentową szansą” - mówi ojciec chrzestny AI

Płyta główna Switch 2 jest już sprzedawana oddzielnie w Chinach - i kosztuje mniej niż jej naprawa w serwisie Nintendo

Płyta główna Switch 2 jest już sprzedawana oddzielnie w Chinach - i kosztuje mniej niż jej naprawa w serwisie Nintendo

Prosiliśmy o to i jest: Microsoft przedłuży bezpłatne wsparcie dla systemu Windows 10 na kolejny rok, ale jest pewien haczyk

Prosiliśmy o to i jest: Microsoft przedłuży bezpłatne wsparcie dla systemu Windows 10 na kolejny rok, ale jest pewien haczyk