Ze względu na malejące zainteresowanie grami, producenci hamują rozwój sprzętu do grania. Raport Newzoo

Zgodnie z opinią ekspertów, rozwój sprzętu do grania będzie stopniowo zwalniał, ze względu na to, że gracze coraz mniej grają.

gaming
Kamil Cuber3 kwietnia 2024
1
Źrodło fot. Unsplash | Alienware.
i

W okresie pandemii, firmy produkujące podzespoły do komputerów oraz konsole, osiągały znaczne sukcesy. Ze względu na konieczność pozostania w domach, wiele osób decydowała się na zakup lub modernizację posiadanego sprzętu. Dlatego przedsiębiorstwa chętnie inwestowały w nowe technologie oraz podzespoły.

Jednak obecnie wiele się zmieniło. Według raportu opublikowane przez firmę Newzoo, zajmującej się analizowaniem rynku, gracze coraz mniej czasu poświęcają na granie. Wynika to z faktu, że w ostatnio producenci rzadziej wypuszczają na rynek duże tytuły. Dodatkowo spadł średni czas grania.

Zgodnie z opublikowanym raportem w latach 2021-2023, średni kwartalny czas gry zmniejszył się o 26%. Eksperci twierdzą, że trend ten będzie się utrzymywał przynajmniej do 2026 roku. Według wstępnych szacunków, jedynie w styczniu, czas jaki gracze przeznaczali na granie spadł o około 10%. Jednocześnie zmniejszyła się przewidywana wartość samego rynku gier. Od 2015 do 2021 roku, branża odnotowywała wzrost o około 7,2%. Obecnie, przewiduje się, że wartość rynku wzrośnie jedynie o 2,7% do 2026 roku.

Spadek zainteresowania grami, potwierdzają także działania niektórych firm. Przykładowo Sony ogłosiło, że w obecnym roku fiskalnym nie przewiduje wypuszczenia na rynek żadnego dużego tytułu. Producent obniżył również prognozę sprzedaży PS5, ze względu na słabą sprzedaż konsoli w okresie świątecznym. Inne przedsiębiorstwa, jak na przykład Electronic Arts, podjęły decyzję o redukcji zatrudnienia.

Możemy więc spodziewać się, że producenci sprzętu do grania będą coraz mniej chętnie inwestować w jego rozwój. Zamiast tego, firmy będą mogły zwiększyć nakłady na produkcję innych układów, na przykład przeznaczone do obsługi sztucznej inteligencji.

POWIĄZANE TEMATY: gaming konsole stacjonarne komputer

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Walka z OpenAI kosztowała New York Times już milion dolarów

Walka z OpenAI kosztowała New York Times już milion dolarów

NASA stawia na rozwiązania rodem z filmów science-fiction. Na Księżycu ma powstać lewitująca kolej

NASA stawia na rozwiązania rodem z filmów science-fiction. Na Księżycu ma powstać lewitująca kolej

Radeony RX 7000 nie zawojowały rynku. Wyniki finansowe AMD pokazują słabą sprzedaż kart graficznych

Radeony RX 7000 nie zawojowały rynku. Wyniki finansowe AMD pokazują słabą sprzedaż kart graficznych

Windows 11 z jeszcze większą liczbą reklam. Game Pass będzie promowany w ustawieniach systemu

Windows 11 z jeszcze większą liczbą reklam. Game Pass będzie promowany w ustawieniach systemu

Najpierw pożar, teraz próba wtargnięcia. Kolejne kłopoty fabryki Tesli w Niemczech

Najpierw pożar, teraz próba wtargnięcia. Kolejne kłopoty fabryki Tesli w Niemczech