futurebeat.pl NEWSROOM Z klocków LEGO powstała największa na świecie karta do gry; jej stworzenie zajęło 90 godzin Z klocków LEGO powstała największa na świecie karta do gry; jej stworzenie zajęło 90 godzin 21-letnia studentka z Kanady zapisała się na kartach Księgi Rekordów Guinessa niebywałym osiągnięciem. Stworzyła największą na świecie kartę do gry, budując ją z klocków LEGO. newsMarek Pluta13 października 2023 3 Źrodło fot. Unsplash | Xavi Cabrerai Kanadyjska studentka Faith Howe, pobiła właśnie rekord Guinessa na największą na świecie kartę do gry. Gotowe dzieło jest 1600 razy większe od standardowej karty, zaś do jej stworzenia wykorzystała niemal 50 tys. klocków. Realizacja tego projektu zajęła autorce w sumie około 90 godzin, rozłożonych łącznie na dziewięć dni pracy. Największa karta do gryKlocki LEGO to świetna zabawka dla dzieci i dorosłych, która daje pełną swobodę w zakresie budowanych projektów, umożliwiając puszczenie wodzy fantazji i stworzenie czego tylko zapragniemy. Wielu fanów LEGO wykorzystuje klocki również do bicia rekordów Guinessa, tworząc wyjątkowe projekty. Źródło: Guinness World Records Tak też zrobiła Faith Howe, 21-letnia studentka z Kanady, która z klocków wykonała największą na świecie kartę do gry. Dziewczyna realizację swojego pomysłu rozpoczęła od sprawdzenia wymiarów największej karty do gry, która jak się okazało miała jedynie 2,87 m wysokości. Uznała więc, że z łatwością będzie w stanie to pobić. Po konsultacji z mamą zdecydowała jednak, że nie zrobi tego o zaledwie kilkanaście centymetrów, gdyż prawdopodobnie ktoś inny szybko by ją pokonał. Postanowiła więc, że jej karta będzie miała co najmniej 3,6 m wysokości. Jej ostateczne wymiary wynoszą 3,69 x 2,59 m. Źródło: Guinness World Records Oczywiście nie mogła jej zbudować we własnym domu, gdyż było zbyt mało miejsca. Dlatego wybrała podłogę biblioteki publicznej we Fredericton. Pewnym problemem było dokładne odtworzenie karty. Dlatego zleciła artyście zaprojektowanie obrazu, który następnie przekształciła na komputerze w siatkę, by ułatwić sobie budowanie. 9 dni pracy i niemal 50 tys. klockówJak sama mówi, najbardziej czasochłonne było składanie klocków w całość, bo nawet w przypadku białego koloru, także trzeba było to robić kawałek po kawałku. Swoją pracę zaczynała o godzinie 10:00 rano, gdy otwierano bibliotekę i kończyła ją 10 godzin później. Łącznie budowa karty zajęła 9 dni, co daje w sumie około 90 godzin. Warto podkreślić, że autorka rekordu nie jest w tym temacie nowicjuszką, gdyż budowaniem z klocków zajmuje się od 14. roku życia, a podejmując się tego wyzwania, chciała po prostu sprawdzić własne umiejętności. Na swoim koncie ma już syrenę naturalnej wielkości, mural stworzony dla liceum, replikę flagi Nowego Brunszwiku oraz wiele innych. Gdybyście chcieli obejrzeć jej wcześniejsze projekty, zapraszam na Facebooka. Faith Howe prowadzi tam profil Boundless Bricks, gdzie publikuje zdjęcia swoich konstrukcji. Marek Pluta Marek Pluta Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO. GeForce RTX 5050 na pierwszym benchmarku. Zapowiada się wydajnościowe rozczarowanie GeForce RTX 5050 na pierwszym benchmarku. Zapowiada się wydajnościowe rozczarowanie Microsoft chciałby obalić dominację Nvidii w segmencie AI. Niestety pierwsze wyniki nie są obiecujące Microsoft chciałby obalić dominację Nvidii w segmencie AI. Niestety pierwsze wyniki nie są obiecujące Gamingowy monitor OLED i 240 Hz dla każdego? Sprawdzam ViewSonic XG272-2K OLED Gamingowy monitor OLED i 240 Hz dla każdego? Sprawdzam ViewSonic XG272-2K OLED AMD próbuje ograniczyć zużycie pamięci VRAM. Dużą rolę odgrywają w tym renderowane drzewa AMD próbuje ograniczyć zużycie pamięci VRAM. Dużą rolę odgrywają w tym renderowane drzewa To nie specyfikacja Nintendo Switch 2 jest problemem. Konsola może być ograniczona przez oprogramowanie To nie specyfikacja Nintendo Switch 2 jest problemem. Konsola może być ograniczona przez oprogramowanie