YouTube wprowadza więcej reklam. Teraz będą już dosłownie wszędzie

Przedstawiciel YouTube oficjalnie potwierdził wprowadzenie nowego formatu reklam. Są wyświetlane, gdy użytkownik zatrzyma odtwarzanie filmu. Według portalu mają być mniej uciążliwe dla widzów.

rozrywka
Marek Pluta20 września 2024
Źrodło fot. Unsplash | Szabo Viktor
i

Kilka dni temu informowaliśmy o testach nowego formatu reklam, prowadzonego przez Google na YouTube, które pojawiały się użytkownikom telewizorów, w momencie zatrzymania odtwarzanego filmu. Jak donosi serwis The Verge, przedstawiciel portalu oficjalnie potwierdził wprowadzenie nowej formy promocji produktów.

Więcej reklam na YouTube

YouTube nieustannie opracowuje metody dostarczania reklam swoim użytkownikom. W zeszłym roku rozpoczęto testy nowego sposobu, wyświetlającego je w momencie zatrzymania oglądanego filmu. Początkowo program dostępny był dla niewielkiej liczby użytkowników i uczestniczyło w nim tylko kilka firm.

Teraz jednak, koncern rozszerzył jego dostępność na kolejne rynki, zapraszając także do współpracy kolejnych przedsiębiorców. Oluwa Falodun, manager społeczności YouTube oficjalnie potwierdził, że nowy format reklam został udostępniony wszystkim reklamodawcom i swoje produkty może teraz promować w ten sposób każdy zainteresowany. Pojawiają się one w kolumnie, zlokalizowanej po prawej stronie okna z zatrzymanym wideo.

Przedstawiciel portalu wyjaśnił, że reklamy wyświetlane po zatrzymaniu odtwarzania zaprojektowano w taki sposób, aby były mniej uciążliwe. Nie sprecyzowano jednak, czy dzięki temu klasyczne materiały promocyjne będą pojawiały się rzadziej. Jest to jednak mało prawdopodobne, gdyż stanowią dla YouTube kluczowe źródło przychodów. Z raportu Google obejmującego drugi kwartał bieżącego roku wynika bowiem, że portal zarobił na nich w tym czasie 8,6 mld dolarów, zaś rocznie przynoszą 34,4 mld dolarów.

Nowy format reklam coraz powszechniejszy

Należy podkreślić, że YouTube nie jest pierwszą platformą streamingową, która wprowadziła do swojej usługi reklamy wyświetlane po zatrzymaniu odtwarzania. Kilka lat temu podobny pomysł zapowiedziało Hulu oraz AT&T. Z kolei w lipcu bieżącego roku, podobny format reklam ogłosiła platforma Sling TV.

POWIĄZANE TEMATY: rozrywka YouTube

Marek Pluta

Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

iPhone SE 4 będzie ostatnim smartfonem Apple z tym kultowym przełącznikiem

iPhone SE 4 będzie ostatnim smartfonem Apple z tym kultowym przełącznikiem

Masz internet z limitem? Microsoft Flight Simulator 2024 może nie być dla Ciebie. Gra potrafi zużywać nawet 81 GB Internetu na godzinę

Masz internet z limitem? Microsoft Flight Simulator 2024 może nie być dla Ciebie. Gra potrafi zużywać nawet 81 GB Internetu na godzinę

Ile klatek na sekundę potrzeba do grania online? Gracze wskazują na minimalny próg

Ile klatek na sekundę potrzeba do grania online? Gracze wskazują na minimalny próg

Do pogrzebu Windowsa 10 został już tylko rok, użytkownicy powinni zacząć szukać alternatywy

Do pogrzebu Windowsa 10 został już tylko rok, użytkownicy powinni zacząć szukać alternatywy

Ile trwa aktualizacja do iOS 18? Sprawdzamy

Ile trwa aktualizacja do iOS 18? Sprawdzamy