futurebeat.pl NEWSROOM Valve ulepszyło proces pobierania na Steamie. W najnowszej aktualizacji paski pobierania i instalacji zostały rozdzielone Valve ulepszyło proces pobierania na Steamie. W najnowszej aktualizacji paski pobierania i instalacji zostały rozdzielone Mała rzecz, a cieszy – Valve postanowiło przemodelować styl pobierania na swojej platformie. Dzięki temu gracze mogą osobno obserwować prędkość instalacji oraz pobierania plików samej gry. gamingMateusz Zelek22 stycznia 2025 Najnowsza aktualizacja do Steam z 20 stycznia wprowadziła kilka nowych rozwiązań. Jednym z najbardziej widocznych jest sekcja pobierania. Dawniej widzieliśmy tylko „ogólny” obraz zaciągania gier z serwerów Valve, teraz jest ona podzielona osobno na sekcję pobierania oraz instalacji. Uczynienie sekcji instalacyjnej plików nieco bardziej przejrzystą na pewno pomoże w uniknięciu nieporozumień, bo niekiedy brakowało informacji, co w danym momencie robi program i dlaczego nasza nowa gra się nie uruchamia. Zmiana jak najbardziej na plus – teraz jest bardziej przejrzysto. Źródło: Valve. Poza tym wśród nowości – oprócz wszelkich poprawek – znajdziemy nową opcję zarządzania kiedy uruchomić aktualizacje. Teraz pobieranie update’ów może rozpoczynać się dopiero, gdy uruchomimy grę. Umożliwia to uniknięcie sytuacji, że platforma obciąża nasze łącze internetowe, pobierając w tle wszelkie aktualizacje. Można także pozostawić domyślne rozwiązanie, co pozwala Steamowi pobierać nową zawartość do naszych gier w momencie uruchomienia platformy. Aktualizacja klienta Steam z 20 styczniaPełną listę zmian w najnowszej aktualizacji znajdziecie poniżej. OgólneDodano globalne ustawienie usprawniające zarządzanie aktualizacjami gier.Dodano panel do zarządzania wyjątkami dla poszczególnych gier do globalnego ustawienia.Dodano obsługę list rozwijanych w kliencie za pomocą klawiatury.Dodano opcję „Zobacz w bibliotece” do menu kontekstowego gier na stronie pobierania.Kliknięcie obrazka aktualnie pobieranej gry na stronie pobierania spowoduje przejście do strony gry w bibliotece.Zaktualizowano układ graficzny dla obecnie pobieranego produktu w menu pobierania.Ulepszono buforowanie okładek albumów ścieżek dźwiękowych w bibliotece.Skrócono czas wczytywania zasobów biblioteki dla użytkowników z dużymi bibliotekami.Naprawiono błąd powodujący zamykanie klienta Steam, zamiast wyświetlanie okna odświeżania sesji logowania, jeśli na innej sesji klienta została uruchomiona gra lub nastąpiło wznowienie ze stanu uśpienia podczas sesji gry.Naprawiono błąd powodujący zamykanie klienta Steam, jeśli wcześniej uruchomiono poprzez niego grę spoza Steam, a następnie uśpiono i wybudzono Steam Decka.Naprawiono błąd powodujący, że Steam preferował przesyłanie strumieniowe z innego komputera w sieci lokalnej, jeśli gra była zainstalowana na obu komputerach i można było w nią grać bez przesyłania strumieniowego.Naprawiono zacinanie się gry po wykonaniu zrzutu ekranu przez użytkowników z bardzo dużą liczbą lokalnych zrzutów ekranu (dziesiątki tysięcy).Naprawiono błąd powodujący, że okno Steam można było przeciągać za pomocą lewej i prawej krawędzi, gdy było zmaksymalizowane w widoku Sklepu/Społeczności.<br> BibliotekaNaprawiono błąd powodujący wielokrotne wyświetlanie znajomych w sekcji „W grze”, jeśli mieli również dodaną grę do swojej listy życzeń.Nagrywanie gierUsprawniono komunikaty błędów wyświetlane kontom z ograniczeniami, które udostępniają wiadomości na czacie lub poprzez menu udostępniania.Naprawiono błąd uniemożliwiający nagrywanie gier wykorzystujących OpenGL na systemie Linux.Naprawiono błąd uniemożliwiający rejestrowanie dźwięku w niektórych grach na systemie Windows 11 24H2. Nakładka SteamDodano obsługę zakładek zapisanych osobno dla każdej gry w przeglądarce w nakładce.Ulepszono niezawodność zapisywania notatek.Naprawiono błąd powodujący utratę pozycji przewijania, zaznaczenia i historii cofania podczas przełączania się między notatkami.Od teraz podczas edycji notatek przycisk „Wstaw link” umożliwia także edytowanie linków i można go otworzyć za pomocą skrótu CTRL+K.Od teraz przyciski paska narzędzi w notatkach będą wyświetlać powiązany skrót klawiaturowy w objaśnieniach.Remote PlayNaprawiono błąd powodujący niepełne uruchomienie sesji Remote Play Together dla niektórych gier, jeśli host używa systemu macOS.Tryb Big PictureZaktualizowano animację stanu uśpienia dla trybu pulpitu.Rozwiązano wiele problemów powodujących zacinanie się nawigacji na menu i oknach dialogowych.Naprawiono błąd powodujący, że przycisk główny otwierał menu w głównym oknie Steam, zamiast w nakładce.Naprawiono przypadki, w których powtarzające się otwieranie konfiguratora kontrolera w nakładce mogło zostawić jego dodatkowe wystąpienia w historii nawigacji.macOSDodano powiadomienie o zakończeniu obsługi dla systemu macOS 10.15 („Catalina”). Obsługa klienta Steam dla tego systemu operacyjnego zakończy się 15 lutego 2025 roku o godzinie 19:00. Naprawiono błąd powodujący niepowodzenie nagrywania gier na komputerach Mac z procesorem Apple Silicon podczas nagrywania gier natywnych.Poprawiono dźwięk w sesjach Remote Play Together podczas strumieniowania natywnej gry z komputera Mac z procesorem Apple Silicon.Naprawiono błąd powodujący, że sterowanie myszą w nakładce Steam nie działało w przypadku niektórych konfiguracji z wieloma monitorami.LinuxNaprawiono przypadek, w którym Steam mógł na stałe zablokować wygaszacz ekranu, jeśli doszło do nieoczekiwanego zamknięcia przy aktywnej blokadzie wygaszacza.Naprawiono potencjalny błąd powodujący nieoczekiwane zamknięcie podczas wychodzenia z gry, jeśli włączona była funkcja nagrywania gier na systemach z nowszymi wersjami PipeWire.Naprawiono błąd powodujący wysokie wykorzystanie pojedynczego rdzenia procesora podczas uruchamiania Steam w przypadku użytkowników z dużymi bibliotekami.Naprawiono rzadki błąd powodujący wyświetlanie błędu GetTimelineLoaderForGame() w nakładce w grze.Naprawiono błąd powodujący nieoczekiwane zamknięcie podczas korzystania z czatu głosowego peer-to-peer.Naprawiono błąd związany z niestabilnymi sterownikami VA-API powodujący nieoczekiwane zamknięcie okna nagrywania gier (wyłączcie kodowanie sprzętowe układu graficznego w ustawieniach nagrywania).Naprawiono przypadek, w którym menu nawigacyjne przestawały być wyświetlane po zamknięciu gry.Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący nieoczekiwane zamknięcie po podłączeniu myszy i klawiatury podczas gry.Steam InputZmniejszono narzut/opóźnienie danych wejścia kontrolera w trybie Big Picture i wirtualnych menu.Nieznacznie zmniejszono ogólne wykorzystanie zasobów procesora przez Steam Input podczas stabilnego zużycia.Dodano wizualizację zmian trybu do strony podglądu układu.Dodano możliwość zmiany trybu bez konieczności uprzedniego posiadania trybu w źródle.Do opcji domyślnie wyświetlanych dla kontrolera Wireless HORIPAD for Steam dodano konfiguracje dla kontrolera Nintendo Switch, by ułatwić odnalezienie konfiguracji korzystających z żyroskopu.Sprawiono, że strona „Wybierz konfigurację” zapamięta, na której zakładce byliście po powrocie z podglądu konfiguracji.Sprawiono, że strona „Wybierz konfigurację” zapamięta ustawienie do pokazywania/ukrywania konfiguracji z innych typów kontrolerów.Od teraz w menu Ustawienia -> Kontroler -> Kalibracja i ustawienia zaawansowane -> Kalibracja żyroskopu rotacja ikon pochylenia, odchylenia i przechylenia pochodzi z wewnętrznego kwaternionu sterującego wieloma nowymi trybami „Żyroskop jako…” oraz API GetMotionData Steam Input.Od teraz korekcje dryfu żyroskopu są zapisywane przy pomyślnej ręcznej kalibracji, a nie tylko przy opuszczaniu Steam.Naprawiono pewne błędy powodujące nieoczekiwane zamknięcia wyłącznie na systemie Linux.Naprawiono błąd powodujący nieoczekiwane zamykanie przy uruchamianiu, gdy podłączone były pewne klawiatury analogowe.Naprawiono błąd uniemożliwiający użycie opcji „Eksportuj układ -> Zapisz nowy układ” podczas korzystania ze spersonalizowanego układu.Naprawiono błąd powodujący, że sprawdzanie podglądu konfiguracji, a następnie edytowanie oryginalnej konfiguracji mogło ją uszkodzić.Naprawiono przypadek, w którym tytuł konfiguracji na ekranie podsumowania był niepoprawnie wyświetlany po zedytowaniu konfiguracji.Naprawiono przypadek, w którym dane wejściowe wykorzystujące wiele przypisań mogły być wyświetlane jako „[object] [object]” po usunięciu przypisania.Naprawiono błąd powodujący, że przypisania używające spustu w API Steam Input czasami nie działały, gdy przydzieliło się je do przycisków.Naprawiono błąd powodujący, że tryb żyroskopu jako drążka ignorował ustawienia czułości.Naprawiono przypadek, w którym przypisania zmiany trybu pozostałe po błędzie z 2019 mogły aktywować zmianę trybu, która została zablokowana w interfejsie.Naprawiono wykrywanie drążków, które zostały zmapowane na padzie kierunkowym w konfiguracji kontrolera.Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie miękkiego pociągnięcia lewego/prawego spustu jako „Brak” na liście rozwijanej przycisku do zmiany trybu.Naprawiono błąd powodujący, że przycisk do zmiany trybu czasami nie miał tokena lokalizacji na stronie podsumowania.Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie wirtualnych menu jako „Stwórz menu dotykowe” zamiast „Menu dotykowe” na stronie podsumowania.Czytaj więcej:Jak sprawdzić, z czym jest połączone konto Steam i czy to możliwe? Podpowiadamy POWIĄZANE TEMATY: gaming Steam Valve patche i aktualizacje Mateusz Zelek Mateusz Zelek Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. W tematyce gier i elektroniki siedzi, odkąd nauczył się czytać. Ogrywa większość gatunków, ale najbardziej docenia strategie ekonomiczne. Spędził także setki godzin w wielu cRPG-ach od Gothica po Skyrima. Nie przekonał się do japońskich jrpg-ów. W recenzowaniu sprzętów kształci się od studiów, ale jego głównym zainteresowaniem są peryferia komputerowe oraz gogle VR. Swoje szlify dziennikarskie nabywał w Ostatniej Tawernie, gdzie odpowiadał za sekcję technologiczną. Współtworzył także takie portale jak Popbookownik, Gra Pod Pada czy ISBtech, gdzie zajmował się relacjami z wydarzeń technologicznych. W końcu trafił do Webedia Poland, gdzie zasilił szeregi redakcji Futurebeat.pl. Prywatnie wielki fanatyk dinozaurów, o których może debatować godzinami. Poważnie, zagadanie Mateusza o tematy mezozoiczne powoduje, że dyskusja będzie się dłużyć niczym 65 mln lat. Dziś prezentacja najnowszych smartfonów Samsung Galaxy S25. Gdzie oglądać i czego się spodziewać? Dziś prezentacja najnowszych smartfonów Samsung Galaxy S25. Gdzie oglądać i czego się spodziewać? Motorola miażdży ceną i potężną baterią. Ten smartfon nie powinien kosztować poniżej 500 zł Motorola miażdży ceną i potężną baterią. Ten smartfon nie powinien kosztować poniżej 500 zł Chciałem polubić składane smartfony, ale Galaxy Z Fold 6 pokazał mi, że tylko część z nich ma dla mnie sens Chciałem polubić składane smartfony, ale Galaxy Z Fold 6 pokazał mi, że tylko część z nich ma dla mnie sens Wyciekły zdjęcia Galaxy S25, ale internauci zwrócili uwagę na inny ważny szczegół - ilość pamięci w bazowym modelu Wyciekły zdjęcia Galaxy S25, ale internauci zwrócili uwagę na inny ważny szczegół - ilość pamięci w bazowym modelu Cena RTX 5080 w Polsce zwala z nóg! To ponad 2000 złotych więcej, niż proponuje Nvidia Cena RTX 5080 w Polsce zwala z nóg! To ponad 2000 złotych więcej, niż proponuje Nvidia