futurebeat.pl NEWSROOM Twórcy Kingdom Come Deliverance 2 o optymalizacji. Jest szansa, że gra zadziała w 60 FPS na konsolach Twórcy Kingdom Come Deliverance 2 o optymalizacji. Jest szansa, że gra zadziała w 60 FPS na konsolach Optymalizacja i płynność rozgrywki to główne priorytety dla twórców Kingdom Come: Deliverance 2, którzy dążą do osiągnięcia 60 klatek na sekundę na konsolach. Studio Warhorse Studios podkreśla postępy w wykorzystaniu nowoczesnej architektury sprzętowej i znaczenie płynnego doświadczenia dla graczy. gamingKrystian Łukasik13 września 2024 Źrodło fot. Warhorse Studiosi Spis treści: Voxel-Based Global Illumination – światło bez kompromisówCryENGINE – sprawdzona technologia w nowej odsłonieDLSS i FSR – upscaling dla każdego W miarę zbliżającej się premiery Kingdom Come Deliverance 2, twórcy gry coraz chętniej dzielą się informacjami technicznymi na temat nadchodzącego tytułu. Jednym z najbardziej palących pytań jest oczywiście wydajność, zwłaszcza na konsolach obecnej generacji. Powiązane:Czy GTA 6 zdefiniuje na nowo otwarte światy? Patenty Rockstar Games sugerują, że tak Martin Klima, producent wykonawczy w Warhorse Studios, podczas Gamescom 2024, w rozmowie z serwisem Wccftech, ujawnił, że zespół programistów ciężko pracuje, aby osiągnąć jak najlepszą płynność rozgrywki. 60 klatek na sekundę na konsolach jest ambitnym, ale osiąglanym, celem zespołu. Klima podkreślił, że od czasów pierwszej części poczyniono ogromne postępy w dziedzinie optymalizacji. Studio skorzystało z dłuższego czasu produkcji, aby lepiej wykorzystać wielordzeniowe procesory i nowoczesną architekturę konsol. Do tego dochodzą oczywiście nowsze i szybsze podzespoły w samych urządzeniach oraz ulepszony model konsoli PlayStation 5. Włożyliśmy mnóstwo wysiłku w poprawę wydajności, ponieważ może ona wpłynąć na odbiór gry. Chcemy zapewnić graczom jak najpłynniejsze doświadczenie – stwierdza Martin Klima. Voxel-Based Global Illumination – światło bez kompromisówOprócz optymalizacji, Warhorse Studios stawia na zaawansowane technologie oświetlenia, które mają zapewnić grze realistyczny i klimatyczny wygląd. Jedną z nich jest SVOGI (Sparse Voxel Octree Global Illumination) – ulepszona wersja techniki oświetlenia wykorzystującej woksele do symulacji realistycznego rozchodzenia się światła w scenie. Co ciekawe, SVOGI ma być dostępne zarówno na PC, jak i na konsolach, co jest rzadkością w przypadku tak wymagającej techniki. To wskazuje na to, jak duży nacisk twórcy kładą na jakość oprawy graficznej, niezależnie od platformy. CryENGINE – sprawdzona technologia w nowej odsłonieKingdom Come: Deliverance 2 powstaje na silniku CryENGINE, który został znacznie zmodyfikowany i ulepszony przez studio Warhorse. Dzięki bliskiej współpracy z Crytek, twórcy mają dostęp do najnowszych technologii, jednocześnie zachowując swoje unikalne rozwiązania z pierwszej części gry. Chociaż silnik, który mamy, nie jest dokładnie tym samym, którego Crytek używa do Hunt: Showdown, to jest bardzo podobny – mówi Martin Klima. DLSS i FSR – upscaling dla każdegoW grze zaimplementowano także wsparcie dla technologii upscalingu NVIDIA DLSS oraz AMD FSR. Szczególnie FSR może okazać się kluczowym rozwiązaniem dla standardowych wersji konsol, gdzie zasoby są bardziej ograniczone niż w przypadku blaszaków i PS5 Pro. Kingdom Come Deliverance 2 zapowiada się na ambitny projekt, który ma szansę przebić swojego poprzednika pod względem zarówno skali, jak i jakości wykonania. Twórcy zdają sobie sprawę z wagi optymalizacji i płynności rozgrywki, dlatego ciężko pracują, aby zapewnić graczom jak najlepsze doświadczenia. Choć 60 klatek na sekundę na konsolach to wciąż cel, a nie gwarancja, słowa Martina Klimy dają nadzieję, że gra będzie działać płynnie i bez zacięć, nawet na mniej wydajnych urządzeniach. Pozostaje nam czekać na premierę, która zaplanowana jest na 11 lutego 2025 roku, i przekonać się, czy Warhorse Studios sprosta oczekiwaniom graczy. Czytaj więcej:Gracz marzył o własnym PS4 przez 12 lat, a teraz odważył się kupić je na raty i ani przez chwilę tego nie żałuje POWIĄZANE TEMATY: gaming konsole stacjonarne Krystian Łukasik Krystian Łukasik Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej. Brak OLED-a boli, ale ekran Switcha 2 pozytywnie zaskakuje. Porównanie wyświetlaczy konsol Nintendo Brak OLED-a boli, ale ekran Switcha 2 pozytywnie zaskakuje. Porównanie wyświetlaczy konsol Nintendo To już nie jest zabawka; Switch 2 zaskoczył mnie jakością. Unboxing, pierwsze uruchomienie i nasze wrażenia To już nie jest zabawka; Switch 2 zaskoczył mnie jakością. Unboxing, pierwsze uruchomienie i nasze wrażenia Sprawdziliśmy, co potrafi Switch 2 w boju. Cyberpunk 2077 i The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom na nowej konsoli Nintendo Sprawdziliśmy, co potrafi Switch 2 w boju. Cyberpunk 2077 i The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom na nowej konsoli Nintendo Najnowsza aktualizacja oprogramowania PS5 najwyraźniej rozwiązała problem z VRR, tylko dlaczego po cichu? Najnowsza aktualizacja oprogramowania PS5 najwyraźniej rozwiązała problem z VRR, tylko dlaczego po cichu? Radeon RX 9060 XT zagrozi RTX-owi 5060 Ti? Przegląd recenzji nowej karty graficznej od AMD Radeon RX 9060 XT zagrozi RTX-owi 5060 Ti? Przegląd recenzji nowej karty graficznej od AMD