Steam niespodziewanie aktywuje nową, praktyczną funkcję, która ułatwia nagrywanie i dzielenie się rozgrywką

Na Steamie pojawiło się narzędzie do nagrywania i edycji materiału wideo z rozgrywki. Nie obciąża komputera i jest proste w obsłudze – idealne rozwiązanie dla graczy, którzy lubią się dzielić swoimi osiągnięciami.

gaming
Danuta Repelowicz7 listopada 2024
2
Źrodło fot. Steam
i

Steam przedstawił dwa dni temu nowy zestaw funkcji do nagrywania rozgrywki. Narzędzia z pewnością przydadzą się użytkownikom, którym brakowało łatwych w obsłudze, poręcznych opcji zapisywania i obróbki klipów z gier. System był do tej pory na etapie bety, ale do powszechnego użytku trafił dopiero teraz. Całość prezentuje się bardzo poręcznie i intuicyjnie. Działa również na Steam Decku.

Steam Cut Pro

Narzędzie przygotowane przez Valve oferuje całkiem sporo możliwości. Do naszej dyspozycji są następujące funkcje:

  • Nagrywanie gier: Steam zapisuje w tle toczącą się rozgrywkę, ale nigdy nie przekracza ustalonego przez nas czasu nagrywania i dostępnej przestrzeni dyskowej. Wygodną opcją jest tryb Nagrywania na żądanie, który pozwala ręcznie wyłączać i wznawiać nagrywanie. Dodatkowo, można korzystać z osi czasu Steam i znaczników wydarzeń, żeby można było łatwo odnaleźć interesujący nas fragment.
  • Powtarzanie: funkcja umożliwia szybkie powracanie do wybranych momentów rozgrywki.
  • Wycinanie: niepotrzebnego materiału z nagrania możemy się łatwo pozbyć, korzystając z narzędzi do cięcia klipu wideo w menu nagrań i zrzutów ekranu.
  • Udostępnianie: nagrania można przesyłać bezpośrednio na czat lub zapisywać na komputerze albo wybranym urządzeniu mobilnym. System zapisuje do 120 minut materiału, do którego można potem w razie potrzeby powrócić.
Steam - Steam niespodziewanie aktywuje nową, praktyczną funkcję, która ułatwia nagrywanie i dzielenie się rozgrywką - wiadomość - 2024-11-07
Steam

Dodatkowym atutem jest fakt, że integracja działa również poza Steamem (gra musi jednak obsługiwać nakładkę). Producent zaznacza, że mimo wszystko może się nie sprawdzać w przypadku niektórych starszych tytułów. Oprócz tego, aplikacja dba o prywatność użytkowników: system zapisuje tylko obraz z gry, nie zaś np. obraz pulpitu lub innych otwartych równocześnie okien folderów (jak w przypadku niektórych innych programów do rejestracji ekranu). Dotyczy to także dźwięku – możemy określić, który kanał audio zarejestruje system.

Sam zapis wideo odbywa się przy wykorzystaniu zaawansowanych rozwiązań zastosowanych w kartach graficznych Nvidia i AMD, dzięki czemu aplikacja ogranicza zużycie procesora i nie powinna w znacznym stopniu wpływać na komfort rozgrywki. Jeśli jednak nie jesteśmy posiadaczami kart tych producentów, aplikacja wykorzysta nasz procesor, co może się widocznie przełożyć na wydajność gry.

POWIĄZANE TEMATY: gaming Steam

Danuta Repelowicz

Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Bluesky - aplikacja. Tłumaczymy, skąd ją pobrać

Bluesky - aplikacja. Tłumaczymy, skąd ją pobrać

7 milionów sztuk na premierę - Nintendo ma szykować mnóstwo konsol Switch 2

7 milionów sztuk na premierę - Nintendo ma szykować mnóstwo konsol Switch 2

Tyle lat pracy, a to wciąż wygląda jak wersja beta. Recenzja techniczna STALKER 2: Heart of Chornobyl

Tyle lat pracy, a to wciąż wygląda jak wersja beta. Recenzja techniczna STALKER 2: Heart of Chornobyl

Gracz zmienił procesor na nowszy, lecz wydajność spadła; winne było jedno ustawienie w BIOS

Gracz zmienił procesor na nowszy, lecz wydajność spadła; winne było jedno ustawienie w BIOS

Czemu nadal korzystamy ze starego standardu USB, skoro są nowsze? Odpowiedź społeczności może zaskoczyć

Czemu nadal korzystamy ze starego standardu USB, skoro są nowsze? Odpowiedź społeczności może zaskoczyć