futurebeat.pl NEWSROOM Gry na Steam Deck mają działać lepiej dzięki technologii AMD Gry na Steam Deck mają działać lepiej dzięki technologii AMD Gry uruchomione na konsoli Steam Deck zyskają na wydajności dzięki technologii AMD FSR. Dodatkowo, jak się okazuje, korzystanie z VR na tym handheldzie nie jest niemożliwe, choć mocno niezalecane. gamingMichał Zegar2 lutego 2022 28 W SKRÓCIE:Steam Deck obsługuje w tym momencie technologię AMD FSR w aplikacjach, w których jest ona zaimplementowana.W przyszłości FSR zostanie sprzężone z systemem operacyjnym urządzenia.W teorii pozwoli to na korzystanie na Steam Decku z FSR nawet w grach, w których technologia ta nie została uwzględniona.Warto nadmienić, że kompozytor SteamOS o nazwie Gamescope właśnie otrzymał aktualizację dodającą wsparcie dla AMD FSR. Jest on częścią OS-u urządzenia.Co ciekawe, korzystanie z VR na Steam Decku jest technicznie możliwe, choć nie był on pod to optymalizowany. Steam Deck jest coraz bliżej. Pierwsze dostawy mają ruszyć pod koniec lutego. Konsola zdecydowanie wyróżnia się na tle innych handheldów mocnymi podzespołami, które według słów Valve pozwolą uruchomić każdą grę najnowszej generacji. Jak się okazuje, oprogramowanie AMD znacznie w tym pomoże. AMD FSR w Steam DeckuW widocznej na stronie Steamworks sekcji FAQ Steam Decka (przetłumaczonej na język polski) widnieje wzmianka o zwiększającej wydajność technologii upscalingu AMD FidelityFX Super Resolution (w skrócie AMD FSR), będącej odpowiedzią na DLSS od Nvidii. Czy technologia AMD FidelityFX Super Resolution będzie dostępna na urządzeniu Steam Deck? Technologia FSR jest obecnie dostępna w aplikacjach, które ją obsługują. Gry już wspierające FSR będą działały, jak zamierzono, ale obsługa FSR zostanie dołączona do systemu operacyjnego w przyszłym wydaniu. Kiedy już to się stanie, gry będą mogły potencjalnie korzystać z FSR, nawet jeśli same nie będą natywnie obsługiwać tej technologii. Warto nadmienić, że rozdzielczość ekranu Steam Decka wynosi 1280x800 pikseli.AMD FSR w kompozytorze GamescopeCo więcej, serwis Phoronix trafnie zauważył, że do kompozytora SteamOS o nazwie Gamescope właśnie zawitała aktualizacja pozwalająca cieszyć się zintegrowanym w systemie wsparciem dla AMD FSR. Sam Steam Deck także działa na systemie SteamOS, który został oparty na jądrze Linuxa.Co ciekawe, Gamescope będzie używany przez Steam Deck w głównej sesji Steam (nie w trybie pulpitu). Za każdym razem, gdy użytkownik normalnie załaduje grę na Steam Deck, zostanie ona uruchomiona przez kompozytor Gamescope, który kontroluje jej wyświetlanie. Może Cię zainteresować: Steam Deck - już graliśmy na przenośnej konsoli od ValveBannerlord działa świetnie na Steam Decku. Twórca chwali sprzętSteam z nową funkcją ułatwiającą przełączanie między PC i Steam Deck Inne ciekawe informacje o Steam Decku z FAQCzy będą dostępne części zamienne? Jeśli tak, to w jakim przedziale czasowym? Obecnie nie mamy żadnych szczegółów na ten temat, ale na pewno będziemy oferować części zamienne po premierze urządzenia. Czy Steam Deck będzie obsługiwać wirtualną rzeczywistość? Technicznie jest to możliwe. Widzieliśmy próby majsterkowania, ale nie projektowaliśmy ani optymalizowaliśmy Steam Decka pod kątem VR. Ile VRAM-u ma Steam Deck? Steam Deck posiada 16 GB zunifikowanej pamięci. 1 GB jest przeznaczony dla GPU, ale w zależności od obciążenia może uzyskać dostęp do 8 GB. Czy są jakieś plany odnośnie ulepszenia sprzętu? Jesteśmy skoncentrowani na obecnej generacji i nie mamy niczego innego do powiedzenia. Czy Steam Deck obsługuje lokalny tryb wieloosobowy lub kooperacyjny? Oczywiście – możesz grać w lokalne gry kooperacyjne na Steam Decku na kilka różnych sposobów. Możesz podłączyć kontrolery poprzez Bluetooth lub bezpośrednio poprzez USB. Możesz także grać przez funkcję Remote Play Together, kiedy pozostali gracze korzystają z innych Decków lub komputerów. Czy dane wejściowe z ekranu dotykowego są traktowane jako dane myszy czy używają one API dotyku? Domyślnie ekran dotykowy traktuje wszystkie zdarzenia dotykowe jako kliknięcia myszą w danym miejscu. Mimo to obsługuje on też API dotykowe poprzez SDL lub Windows Touch. Jest to opcja konfiguracyjna, którą można włączyć w pliku konfiguracyjnym Steam Input. Czy obsługujecie korzystanie z urządzenia Steam Deck jako zewnętrznego kontrolera? Obecnie możesz grać zdalnie na innej maszynie, traktując Steam Deck jako kontroler (…). Możesz przetestować swoją grę na komputerze stacjonarnym, używać zdalnej gry lub mieć wiele kontrolerów, używając Steam Decka. Kiedy producent prześle grę do weryfikacji na Decku, jak długo musi czekać na ocenę? Naszym celem jest podanie wyników w ciągu tygodnia od przesłania. To powiedziawszy, uważamy, że ta rama czasowa może ulec zmianie w zależności od obecnego rozmiaru kolejki oraz złożoności gier znajdujących się w niej. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj. Czy podczas testowania zgodności z urządzeniem Steam Deck należy skorzystać ze SteamOS, czy też będzie dostępna wersja systemu Steam Decka? Nie zalecamy korzystania ze SteamOS 2 w celach testowych. Najbliższą obecnie dostępną rzeczą jest Manjaro KDE, ponieważ jest to Linux w dystrybucji Arch (tak jak na Steam Decku) oraz również korzysta z KDE. Aby dowiedzieć się więcej, przejdź tutaj. Spodziewamy się, że z czasem udostępnimy obraz systemu, który będzie zawierał więcej części zawartych w systemie operacyjnym Steam Decka (np. gamescope i gamepad-ui) dla lepszego testowania 1:1. Czy planujecie wydać SteamOS jako samodzielny system operacyjny do celów ogólnych? Definitywnie planujemy to zrobić, ale nie mamy jeszcze dokładnych ram czasowych. Obecnie jesteśmy silnie zaangażowani w prace mające na celu świetne korzystanie ze Steam Decka, więc wydanie SteamOS na inne urządzenia nastąpi wkrótce. Czy interfejs użytkownika używany na Decku zastąpi tryb Big Picture? Jeśli tak, to kiedy się to stanie? Planowo zastąpi on interfejs Big Picture, jednak naszym obecnym głównym celem jest premiera samego urządzenia. W związku z tym chcemy być pewni optymalizacji pod tę platformę jako pierwszą, a dopiero potem nastąpi zastąpienie istniejącego interfejsu trybu Big Picture. Czy pojawi się sposób na instalowanie zewnętrznych aplikacji bez przechodzenia do trybu deweloperskiego? Tak. Instalacja zewnętrznych aplikacji bez przechodzenia do trybu deweloperskiego będzie możliwa poprzez Flatpak lub inny program. POWIĄZANE TEMATY: gaming Steam konsole komputery Valve konsole przenośne AMD wydajność / płynność animacji Steam Deck Autor: Michał Zegar Co znaczy invalid handle na Bluesky? Odpowiadamy Co znaczy invalid handle na Bluesky? Odpowiadamy Wyciekła specyfikacja RTX 5070 Ti; karta pobierze więcej prądu niż 4070 Ti Wyciekła specyfikacja RTX 5070 Ti; karta pobierze więcej prądu niż 4070 Ti Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat