Przeskok z PS4 na PS5 nie jest wielki. Deweloper Death Stranding 2 o różnicach w generacjach konsol Sony

Jeden z deweloperów pracujący przy Death Stranding 2 udzielił wywiadu, w którym przedstawił swój pogląd na różnice między generacjami konsol. Według niego przeskok z PS4 na PS5 nie jest tak naprawdę tak wielki, jak wielu mogłoby zakładać.

konsole
Agnieszka Adamus22 maja 2025
Źrodło fot. Unsplash | Roberto Vincenzo Minasi
i

Dziewiąta generacja konsol wprowadziła wiele usprawnień względem poprzednich sprzętów. Krótsze czasy ładowania czy też wsparcia dla ray tracingu to zmiany, które doceniło wielu graczy. Dyrektor techniczny Kojima Productions, Akio Sakamoto, podchodzi jednak do sprawy mniej entuzjastycznie. Według niego przeskok PS4 na PS5 nie jest wyjątkowo wielki (via Gamespot).

Deweloper udzielił niedawno wywiadu dla Edge Magazine. W czasie rozmowy proszony został temat tworzenia gier na ósmej i dziewiątej generacji konsol Sony.

  1. Według Sakamoto skok jakościowy pomiędzy oboma urządzeniami nie jest jakaś dramatycznie duża i wszystko sprowadza się do tego, że „na PS5 istnieją skuteczniejsze sposoby osiągania podobnych celów”.
  2. Jednocześnie coś takiego spowodowało, że tworzenie światów stało się łatwiejsze. Mając tak duże możliwości artyści mieli „wymknąć się spod kontroli”. To natomiast spowodowało, że programiści muszą mierzyć się kolejnymi problemami technicznymi.
  3. Wskazał on również, że najistotniejszą zmianą pomiędzy PS4 i PS5 jest skrócenie czasów ładowania.

Takie stwierdzenie wyraźnie pokazuje, że czasy największych rewolucji technologicznych możemy mieć za sobą i teraz firm stawiają raczej na stopniową ewolucję. Oczywiście w przyszłości może dojść do jakiegoś wielkiego odkrycia, które to zmieni.

Death Stranding 2 zadebiutuje 26 czerwca tego roku. Produkcja będzie dostępna wyłącznie na PS5. Możliwe jednak, że z czasem gra pójdzie w ślady swojej poprzedniczki i otrzyma również porty na inne platformy.

POWIĄZANE TEMATY: konsole PS5 / PlayStation 5

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Męczyłem się z szukaniem gier i aplikacji w bibliotece Xboxa, ale nowa aktualizacja ekranu głównego rozwiązuje mój problem

Męczyłem się z szukaniem gier i aplikacji w bibliotece Xboxa, ale nowa aktualizacja ekranu głównego rozwiązuje mój problem

Oddał swoje trampki Czerwonemu Krzyżowi, aby je śledzić za pomocą AirTag. Niedługo później znalazł je na targu odzieży używanej w Bośni

Oddał swoje trampki Czerwonemu Krzyżowi, aby je śledzić za pomocą AirTag. Niedługo później znalazł je na targu odzieży używanej w Bośni

GeForce RTX 5050 zadebiutował w wersji na laptopy. Wkrótce trafi też na stacjonarne PC, ale może mieć wolniejszą pamięć

GeForce RTX 5050 zadebiutował w wersji na laptopy. Wkrótce trafi też na stacjonarne PC, ale może mieć wolniejszą pamięć

Linux powoli żegna się z 34 letnim oprogramowaniem. Jako pierwsze wprowadziło okienka do systemu

Linux powoli żegna się z 34 letnim oprogramowaniem. Jako pierwsze wprowadziło okienka do systemu

Tesla obiecała robotaxi bez ludzi i kierownicy. Pierwsze podróże odbyły się z ludźmi i kierownicą

Tesla obiecała robotaxi bez ludzi i kierownicy. Pierwsze podróże odbyły się z ludźmi i kierownicą