futurebeat.pl NEWSROOM Programista stworzył aplikację, która przerabia Google Maps na mapę w Minecrafcie, efekty są niesamowite Programista stworzył aplikację, która przerabia Google Maps na mapę w Minecrafcie, efekty są niesamowite Pewien fan Minecrafta stworzył narzędzie, które pozwoliło mu umieścić w grze replikę Ziemi w naturalnej skali. Wykorzystał w tym celu dane zebrane przez Google Earth. gamingMarek Pluta25 czerwca 2024 2 Źrodło fot. Voxel Earthi Spis treści: Minecraft sprzęgnięty z Google EarthCała planeta w wirtualnym świecie Ryan Lewis, absolwent Cornell Tech, opracował program, dzięki któremu w łatwy i szybki sposób można przenieść do gry Minecraft wirtualną replikę naszej planety. Jego narzędzie wykorzystuje bowiem dane z Google Maps, by tworzyć w popularnej produkcji wierne kopie rzeczywistych obiektów. Minecraft sprzęgnięty z Google EarthMinecraft jest produkcją, w której każdy może puścić wodze fantazji i zbudować, co tylko zechce. Wielu graczy chętnie korzysta z tej możliwości i przenosi do wirtualnego świata rzeczywiste obiekty w postaci znanych budowli oraz całych miast. Jest to oczywiście zajęcie żmudne i wymagające poświęcenia setek, a nawet tysięcy godzin pracy. Wkrótce może jednak stać się znacznie łatwiejsze, dzięki nowemu narzędziu, opracowanym przez pewnego studenta. Źródło: Voxel Earth Ryan Lewis, absolwent Cornell Tech, stworzył metodę automatycznego generowania wiernej reprezentacji Ziemi, którą zaprezentuje na konferencji SIGGRAPH 2024, mającej odbyć się w w amerykańskim mieście Denver, w dniach 28 lipca - 1 sierpnia. Jej uczestnicy będą mogli zobaczyć wierną replikę naszej planety, stworzonej w naturalnej skali, która powstała na bazie danych pochodzących z narzędzia Google. Powiązane:Oglądanie świata z 1587 roku w Google jest po prostu niesamowite Student stworzył bowiem program, który konwertuje fotogrametrię i modele o wysokiej rozdzielczości z Google Earth na siatki wokseli. Następnie, algorytm uczenia maszynowego przekształca każdy woksel w blok Minecrafta, automatycznie określając jego kolor i materiał. Dzięki temu można przenieść do gry budynki, miasta, lasy, góry, zbiorniki wodne i inne obiekty geograficzne, zaś gracze mogą je przeglądać i modyfikować w czasie rzeczywistym. Cała planeta w wirtualnym świecieRealizacja tego projektu nie była łatwa, ponieważ narzędzie musi radzić sobie z ogromną ilością danych z Google Earth. Należało więc opracować odpowiednie metody optymalizacji, które pomogły nimi zarządzać. Autor stworzył też specjalny mechanizm, umożliwiający kontrolowanie skali rozdzielczości, który osobom, posiadającym potężne komputery, pozwala na zwiększenie szczegółowości. Natomiast gracze dysponujący słabszym sprzętem, mogą zmniejszyć liczbę bloków reprezentujących struktury, by poprawić w ten sposób wydajność. Źródło: Voxel Earth Oczywiście projekt jest nieustannie usprawniany i aktualizowany, wykorzystując najnowsze dane z Google Earth. Z czasem wirtualna Ziemia będzie więc bardziej realistyczna i szczegółowa, zaś projekt zaoferuje lepszą wydajność. Ryan Lewis ma nadzieję, że jego praca może zapewnić przystępny interaktywny symulator Ziemi dla nauczycieli, architektów, planistów budowlanych i innych specjalistów. Przyda się również entuzjastom tej produkcji, znacznie ułatwiając przenoszenie do gry fizycznych obiektów. Jeżeli jesteście zainteresowani tym projektem i chcielibyście dowiedzieć się więcej na jego temat, zapraszam na oficjalną stronę. Czytaj więcej:To koniec znanego głosu w Google Maps; Jarosław Juszkiewicz zastąpiony przez AI POWIĄZANE TEMATY: gaming Google Maps Marek Pluta Marek Pluta Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO. Nvidia pokaże tylko najmocniejsze karty graficzne na CES 2025; na resztę trochę poczekamy Nvidia pokaże tylko najmocniejsze karty graficzne na CES 2025; na resztę trochę poczekamy Jedna opcja grafiki we Flight Simulator 2024 zmienia grę nie do poznania; warto eksperymentować Jedna opcja grafiki we Flight Simulator 2024 zmienia grę nie do poznania; warto eksperymentować Hobbysta całkowicie demontuje PS5 Pro i pokazuje, jak fajnie może wyglądać „PlayStation PC” Hobbysta całkowicie demontuje PS5 Pro i pokazuje, jak fajnie może wyglądać „PlayStation PC” PSSR usunięte na PS5 Pro z Silent Hill 2; dzieło Bloober Team wciąż ma problemy na najnowszej konsoli Sony PSSR usunięte na PS5 Pro z Silent Hill 2; dzieło Bloober Team wciąż ma problemy na najnowszej konsoli Sony 20 lat temu Valve zapytało graczy, jaki mają komputer; wszystko po to, by dobrze zoptymalizować swój największy hit 20 lat temu Valve zapytało graczy, jaki mają komputer; wszystko po to, by dobrze zoptymalizować swój największy hit