Prawie 95% Polaków ma w swoim domu telewizor

Z Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynika, że zdecydowana większość Polaków posiada telewizory oraz telefony komórkowe.

news
Agnieszka Adamus30 kwietnia 2023
1
Źrodło fot. Unsplash | Jonas Leupe
i

Klika dni temu ukazało się Badanie Założycielskie Krajowego Instytutu Mediów za 2022 rok. Zawarto w nim informacje na temat dostępu Polaków do różnego rodzaju mediów. Wynika z nich, że przeważająca większość osób w naszym kraju posiada telewizory oraz telefony komórkowe.

Musicie mieć na uwadze, że przedstawione poniżej statystyki oparto na danych zebranych z 30 tysięcy losowo wybranych gospodarstw domowych.

Telewizor i telefon komórkowy to podstawa dla Polaków

Wyniki mówią, że w 94,7% domów znajdziemy przynajmniej jeden telewizor. Z badania można wyciągnąć również kilka innych ciekawych informacji, które pokazują nam, kto i gdzie najczęściej korzysta z tego typu urządzenia.

  1. Telewizory spotkamy najczęściej wśród mieszkańców wsi i najrzadziej w miastach z populacją przekraczającą 500 000 osób.
  2. Łącznie 50,6% posiada dostęp do SmartTV. W przeważającej liczbie przypadków system ten jest zainstalowany na telewizorze. Specjalną przystawkę posiada jedynie 2% badanych.
  3. Zdecydowanie najrzadziej po sprzęt ze SmartTV sięgają osoby mające więcej niż 65 lat.
  4. Z puli osób, które mają dostęp do Internetu, 37,6% zadeklarowało, że posiada telewizor podłączony sieci.
Prawie 95% Polaków ma w swoim domu telewizor - ilustracja #1
Źródło: Badanie Założycielskie

Warto tutaj również zwrócić uwagę na fakt, że dużą popularnością cieszą się również płatne serwisy streamingowe. Z badania wynika, że aż 41 proc. gospodarstw domowych korzysta z tego typu usług.

Równie popularnym urządzeniem wśród Polaków jest telefon komórkowy. Sprzęt ten posiada aż 96,9% osób. W tym przypadku przeważają użytkownicy smartfonów, którzy stanową 84,5% całej grupy.

Komputery rzadsze niż radio

Z badania wyniknęła również inna sprawa – więcej Polaków ma w swoim domu radia niż komputery. Pierwsze z urządzeń znajdziemy w 81,2% gospodarstw domowych. Drugiego natomiast w 70,1%. Różnica jest więc wyraźnie zauważalna.

W przypadku radia, w większości natrafimy na użytkowników bardziej niestacjonarnych. Aż 62% stanowią osoby korzystające z modeli samochodowych oraz mobilnych urządzeń. Segment komputerów natomiast zdominowały laptopy – występują one bowiem w 62,7% gospodarstw domowych.

Warto również zwrócić uwagę na dość ciekawy aspekt. Zaledwie 2% osób nie posiada w swoim domu ani radia ani telewizora. Z wykresu opublikowanego w badaniu wyraźnie widać jednak mocny trend – im młodsze są osoby, tym częściej rezygnują z tego typu sprzętów.

Prawie 95% Polaków ma w swoim domu telewizor - ilustracja #2
Źródło: Badanie Założycielskie

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Interesujący projekt. Internauta przerobił Steam Decka na mini-PC zamknięty w klawiaturze

Interesujący projekt. Internauta przerobił Steam Decka na mini-PC zamknięty w klawiaturze

OpenAI twierdzi, że jest zmuszone do przechowywania usuniętych wiadomości

OpenAI twierdzi, że jest zmuszone do przechowywania usuniętych wiadomości

Weryfikacja wieku w Internecie zostanie zaostrzona. UE wprowadza nowe przepisy

Weryfikacja wieku w Internecie zostanie zaostrzona. UE wprowadza nowe przepisy

Nowa generacja kontrolerów Joy-Con dla Nintendo Switch 2. Czym różnią się od poprzedników?

Nowa generacja kontrolerów Joy-Con dla Nintendo Switch 2. Czym różnią się od poprzedników?

Gadu-Gadu mówi: zaraz wracam. Po 25 latach istnieniach zmieni się w „super aplikację o globalnych ambicjach”

Gadu-Gadu mówi: zaraz wracam. Po 25 latach istnieniach zmieni się w „super aplikację o globalnych ambicjach”