futurebeat.pl NEWSROOM Koniec problemów z VRAM? Technologia Nvidii na ratunek Koniec problemów z VRAM? Technologia Nvidii na ratunek Nowa technologia Nvidii – Neural Texture Compression – może rozwiązać problem z zapotrzebowaniem gry na VRAM. gamingAgnieszka Adamus10 maja 2023 14 Źrodło fot. Unsplash | Christian Wiedigeri Nvidia pracuje nad kolejną technologią bazującą na sztucznej inteligencji. Nosi ona nazwę Neural Texture Compression i ma pozwolić na lepszą kompresję tekstur wysokiej jakości. Może to być rozwiązaniem na problemy z dużym zapotrzebowaniem gier na VRAM. Powiązane:Rośnie zapotrzebowanie na pamięć DDR5 i HBM; to sprawka AI Należy mieć jednak na uwadze, że na ten moment technologia nadal wymaga dopracowania i w obecnym stanie trudno byłoby ją zastosować w praktyce. Musi więc upłynąć trochę czasu, zanim NTC wejdzie do powszechnego użytku. Co do szczegółów związanych z najnowszą technologią Nvidii. Neural Texture Compression jest algorytmem opartym o sztuczną inteligencję. Zapewnia ona lepszą kompresję tekstur. Jej zastosowanie sprawa, że przy zachowaniu tej samej jakości, rozmiar jest szesnaście razy mniejszy.NTC ma przeganiać używane obecnie algorytmy nie tylko pod względem jakości. Technologia Nvidii ma bowiem działać na kartach graficznych i nie wymagać żadnego dodatkowego oprogramowania. Ma również dokonywać dekompresji plików w czasie rzeczywistym.Zastosowanie tej technologii okazałoby się zbawienne dla osób, które lubią grać w najnowsze produkcje. Łatwo bowiem zobaczyć dość problematyczny trend. Większość tytułów wychodzących obecnie na PC posiada skrajnie wysokie wymagania sprzętowe – szczególnie, jeśli chodzi o karty graficzne. Nawet The Lord of the Rings: Gollum, który wygląda jakby miał się ukazać kilka lat temu, na średnich ustawieniach graficznych ma potrzebować RTX-a 3060 z 8 GB VRAM. Zmniejszenie zapotrzebowania na pamięć w najnowszych produkcjach wydaje się więc koniecznością. Czytaj więcej:Dwuletnie GPU AMD pokonało RTX-a 4080, nie obyło się bez modyfikacji POWIĄZANE TEMATY: gaming karty graficzne komputery Nvidia Agnieszka Adamus Agnieszka Adamus Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry. „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB „To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS 120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM