Nvidia opublikowała istotną poprawkę do sterowników GameReady, rozwiązującą problemy na starszych kartach

Sterowniki dla kart GeForce Game Ready 551.61 zawierają błąd, który może powodować problemy z NVENC na niektórych układach z generacji Turing. Posiadacze tych kart graficznych powinni pobrać i zainstalować ten hotfix.

gaming
Arkadiusz Strzała1 marca 2024
Źrodło fot. Nvidia
i

Nvidia opublikowała szybką poprawkę, tzw. hotfix, do nowego oprogramowania GameReady w wersji 551.61. Łatka ma numer 551.68 i adresuje problem, występujący na starszych kartach graficznych z generacji Turing. Posiadacze tych układów już nie muszą obawiać się o enkodowanie filmów kodekiem NVENC. Po zainstalowaniu poprawki błąd z tym związany znika.

Nvidia wydaje hotfix 551.68

Oprócz pełnych aktualizacji sterowników, producenci kart wydają czasem mniejsze poprawki, które w rzeczywistości są powtórzonym ich wydaniem, wzbogaconym niewielką liczbą usprawnień. Dzieje się tak z reguły, gdy pojawi się informacja zwrotna od graczy, że w nowym oprogramowaniu występują istotne i denerwujące błędy. AMD lub Nvidia może wtedy uznać, że problem jest na tyle palący, że nie może czekać do kolejnej dużej aktualizacji, lecz musi zostać rozwiązany wcześniej.

Ta poprawka rozwiązuje następujący problem:

Używanie NVENC do kodowania filmów może spowodować uszkodzenie filmów lub komunikat o błędzie na procesorach graficznych GeForce GTX 1630 / GeForce GTX 1650 / GeForce GTX 1650 Ti – Nvidia.

Tak musiało stać się właśnie w tym przypadku. Posiadacze starszych kart Nvidii, jak GeForce GTX 1630, GTX 1650, GTX 1650 Ti, raportowali problemy z pracą nad filmami z wykorzystaniem NVENC, które pojawiły się po wydaniu sterowników GameReady w wersji 551.61. Nową wersję sterownika można pobrać pod linkiem podanym na początku tej wiadomości.

Karty graficzne w ofercie sklepu MediaExpert

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Nintendo Switch 2 może mieć 12GB RAM-u, konsola ma być kontynuacją tego, co znamy z obecnego modelu

Nintendo Switch 2 może mieć 12GB RAM-u, konsola ma być kontynuacją tego, co znamy z obecnego modelu

Ten malutki PC może być zasilany nawet kablem od internetu, Minisforum S100 czaruje niewielkim rozmiarem

Ten malutki PC może być zasilany nawet kablem od internetu, Minisforum S100 czaruje niewielkim rozmiarem

Oto przenośne PS5 z wbudowanym ekranem i własnym zasilaniem, skonstruowane przez youtubera

Oto przenośne PS5 z wbudowanym ekranem i własnym zasilaniem, skonstruowane przez youtubera

Wszystkie smartfony wcale nie wyglądają tak samo. Nothing Phone 2a to przeciwieństwo nudnego designu

Wszystkie smartfony wcale nie wyglądają tak samo. Nothing Phone 2a to przeciwieństwo nudnego designu

Gracz wysyła nowego RTX 4090 do naprawy - powinien zapłacić więcej niż oficjalnie kosztuje

Gracz wysyła nowego RTX 4090 do naprawy - powinien zapłacić więcej niż oficjalnie kosztuje