Nadchodzi rewolucja upscalingu? Microsoft udostępnia DirectSR developerom

Microsoft udostępnił testową wersję swojego narzędzia DirectSR, które ma ułatwić implementację technologii do skalowania obrazu.

gaming
Agnieszka Adamus30 maja 2024
Źrodło fot. Unsplash | Dimitris Chapsoulas
i

Jakiś czas temu świat obiegła informacja, że Microsoft stworzył DirectSR, czyli API do implementacji technologii do skalowania obrazu. Jak się okazuje, rozwiązanie to może być bliżej niż nam się wydaje. Zostało ono bowiem udostępnione dla developerów.

Jak możemy przeczytać na blogu Microsoftu, zapoznawcza wersja DirectSR została dodana do pakietu Agility SDK w wersji 1.714.0. Oznacza to, że twórcy mogą już oficjalnie wypróbować nowe rozwiązanie.

  1. Dzięki temu developerzy mogą sprowadzić jak dokładnie będzie wyglądać implementacja technologii skalowania obrazu (AMD FidelityFX Super Resolution, Intel XeSS i Nvidia DLSS) w grach.
  2. Należy jednak pamiętać, że nadal jest to jedynie wstępna wersja DirectSR. Na ten moment ciężko przewidzieć, kiedy doczekamy się finałowej wersji technologii.

Na tym etapie warto sobie przypomnieć, że DirectSR powstało we współpracy z trzema producentami kart graficznych – AMD, Intelem i Nvidią. W założeniach technologia ta ma ułatwić developerom implementację do gier technologii skalowania obrazu. Według udostępnionych informacji rozwiązanie to przetwarzać i przygotowywać dane wyjściowe, a następnie wysyłać je do wybranego upscalera. Dzięki temu będzie on działać niezależnie od posiadanego przez nas GPU.

W obecnych czasach, gdzie wiele tytułów ma problemy z wydajnością i jedyną deską ratunku są właśnie technologie skalowania, ruch Microsoftu może okazać się zbawienny dla graczy. Pozostaje więc czekać, aż DirectSR zacznie pojawiać się w pierwszych produkcjach. Wtedy też się przekonamy jak sprawdzi się on w praktyce.

POWIĄZANE TEMATY: gaming Microsoft

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

iPhone 16e z problemami technicznymi. Użytkownicy zgłaszają problemy z dźwiękiem

iPhone 16e z problemami technicznymi. Użytkownicy zgłaszają problemy z dźwiękiem

SteamOS może wkrótce trafić na PC

SteamOS może wkrótce trafić na PC

MSI nadal woli karty graficzne Nvidii. Firma nie wyda RX-ów 9000

MSI nadal woli karty graficzne Nvidii. Firma nie wyda RX-ów 9000

Działa dobrze, o ile nie próbujesz grać w 4K lub 8K. Recenzja techniczna Rise of Ronin

Działa dobrze, o ile nie próbujesz grać w 4K lub 8K. Recenzja techniczna Rise of Ronin

Płatności telefonem a bezpieczeństwo. Czy płacenie zbliżeniowe jest bezpieczne?

Płatności telefonem a bezpieczeństwo. Czy płacenie zbliżeniowe jest bezpieczne?