futurebeat.pl NEWSROOM Nadchodzi rewolucja upscalingu? Microsoft udostępnia DirectSR developerom Nadchodzi rewolucja upscalingu? Microsoft udostępnia DirectSR developerom Microsoft udostępnił testową wersję swojego narzędzia DirectSR, które ma ułatwić implementację technologii do skalowania obrazu. gamingAgnieszka Adamus30 maja 2024 Źrodło fot. Unsplash | Dimitris Chapsoulasi Jakiś czas temu świat obiegła informacja, że Microsoft stworzył DirectSR, czyli API do implementacji technologii do skalowania obrazu. Jak się okazuje, rozwiązanie to może być bliżej niż nam się wydaje. Zostało ono bowiem udostępnione dla developerów. Powiązane:Błąd w Windowsie 11 sprawia, że Google Chrome jest nie do użytku Jak możemy przeczytać na blogu Microsoftu, zapoznawcza wersja DirectSR została dodana do pakietu Agility SDK w wersji 1.714.0. Oznacza to, że twórcy mogą już oficjalnie wypróbować nowe rozwiązanie. Dzięki temu developerzy mogą sprowadzić jak dokładnie będzie wyglądać implementacja technologii skalowania obrazu (AMD FidelityFX Super Resolution, Intel XeSS i Nvidia DLSS) w grach.Należy jednak pamiętać, że nadal jest to jedynie wstępna wersja DirectSR. Na ten moment ciężko przewidzieć, kiedy doczekamy się finałowej wersji technologii.Na tym etapie warto sobie przypomnieć, że DirectSR powstało we współpracy z trzema producentami kart graficznych – AMD, Intelem i Nvidią. W założeniach technologia ta ma ułatwić developerom implementację do gier technologii skalowania obrazu. Według udostępnionych informacji rozwiązanie to przetwarzać i przygotowywać dane wyjściowe, a następnie wysyłać je do wybranego upscalera. Dzięki temu będzie on działać niezależnie od posiadanego przez nas GPU. W obecnych czasach, gdzie wiele tytułów ma problemy z wydajnością i jedyną deską ratunku są właśnie technologie skalowania, ruch Microsoftu może okazać się zbawienny dla graczy. Pozostaje więc czekać, aż DirectSR zacznie pojawiać się w pierwszych produkcjach. Wtedy też się przekonamy jak sprawdzi się on w praktyce. Czytaj więcej:„Xbox powinien dążyć do bycia największym na świecie”. Były szef Blizzarda krytykuje obecną politykę Microsoftu POWIĄZANE TEMATY: gaming Microsoft Agnieszka Adamus Agnieszka Adamus Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry. iPhone 17 Plus nie ujrzy światła dziennego? Jego miejsce ma zastąpić iPhone 17 Air iPhone 17 Plus nie ujrzy światła dziennego? Jego miejsce ma zastąpić iPhone 17 Air „Wpadłem na ten pomysł, gdy zdałem sobie sprawę, że lodówka jest zimna” - użytkownik Reddit pokazuje swoją „darmową klimatyzację” „Wpadłem na ten pomysł, gdy zdałem sobie sprawę, że lodówka jest zimna” - użytkownik Reddit pokazuje swoją „darmową klimatyzację” To będzie najtańsza karta graficzna Nvidii. Poznaliśmy polskie ceny RTX-ów 5050 To będzie najtańsza karta graficzna Nvidii. Poznaliśmy polskie ceny RTX-ów 5050 8 GB VRAM w 2025 roku to porażka. Nowy GeForce RTX 5050 jest tego najlepszym dowodem 8 GB VRAM w 2025 roku to porażka. Nowy GeForce RTX 5050 jest tego najlepszym dowodem NVIDIA kończy ze wsparciem kultowych kart graficznych. Aż trzy generacje przestaną otrzymywać aktualizacje NVIDIA kończy ze wsparciem kultowych kart graficznych. Aż trzy generacje przestaną otrzymywać aktualizacje