Nadchodzi rewolucja upscalingu? Microsoft udostępnia DirectSR developerom

Microsoft udostępnił testową wersję swojego narzędzia DirectSR, które ma ułatwić implementację technologii do skalowania obrazu.

gaming
Agnieszka Adamus30 maja 2024
Źrodło fot. Unsplash | Dimitris Chapsoulas
i

Jakiś czas temu świat obiegła informacja, że Microsoft stworzył DirectSR, czyli API do implementacji technologii do skalowania obrazu. Jak się okazuje, rozwiązanie to może być bliżej niż nam się wydaje. Zostało ono bowiem udostępnione dla developerów.

Jak możemy przeczytać na blogu Microsoftu, zapoznawcza wersja DirectSR została dodana do pakietu Agility SDK w wersji 1.714.0. Oznacza to, że twórcy mogą już oficjalnie wypróbować nowe rozwiązanie.

  1. Dzięki temu developerzy mogą sprowadzić jak dokładnie będzie wyglądać implementacja technologii skalowania obrazu (AMD FidelityFX Super Resolution, Intel XeSS i Nvidia DLSS) w grach.
  2. Należy jednak pamiętać, że nadal jest to jedynie wstępna wersja DirectSR. Na ten moment ciężko przewidzieć, kiedy doczekamy się finałowej wersji technologii.

Na tym etapie warto sobie przypomnieć, że DirectSR powstało we współpracy z trzema producentami kart graficznych – AMD, Intelem i Nvidią. W założeniach technologia ta ma ułatwić developerom implementację do gier technologii skalowania obrazu. Według udostępnionych informacji rozwiązanie to przetwarzać i przygotowywać dane wyjściowe, a następnie wysyłać je do wybranego upscalera. Dzięki temu będzie on działać niezależnie od posiadanego przez nas GPU.

W obecnych czasach, gdzie wiele tytułów ma problemy z wydajnością i jedyną deską ratunku są właśnie technologie skalowania, ruch Microsoftu może okazać się zbawienny dla graczy. Pozostaje więc czekać, aż DirectSR zacznie pojawiać się w pierwszych produkcjach. Wtedy też się przekonamy jak sprawdzi się on w praktyce.

POWIĄZANE TEMATY: gaming Microsoft

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Australijski sąd uznał, że Uber nie płaci swoim kierowcom i anulował dług podatkowy w wysokości 81 milionów dolarów

Australijski sąd uznał, że Uber nie płaci swoim kierowcom i anulował dług podatkowy w wysokości 81 milionów dolarów

Epopeja Starlinera dobiegła końca. Statek Boeinga wrócił na Ziemię

Epopeja Starlinera dobiegła końca. Statek Boeinga wrócił na Ziemię

Inżynier stworzył wolumetryczny wyświetlacz 3D i odpalił na nim Dooma

Inżynier stworzył wolumetryczny wyświetlacz 3D i odpalił na nim Dooma

Łowca okazji kupuje PS2 na pchlim targu, by w domu z goryczą uświadomić sobie popełniony błąd

Łowca okazji kupuje PS2 na pchlim targu, by w domu z goryczą uświadomić sobie popełniony błąd

Jak wybrać najlepszy serwer GeForce Now? Podpowiadamy

Jak wybrać najlepszy serwer GeForce Now? Podpowiadamy