Microsoft może szykować rywala dla DLSS i FSR, poznajcie DirectSR

Według najnowszych informacji Microsoft szykuje technikę skalowania obrazu podobną do FSR i DLSS. Co ciekawe w pracach nad nią mają brać udział inżynierowie z AMD i Nvidii.

gaming
Kamil Cuber26 lutego 2024
Źrodło fot. Unsplash | Lumičre Rezaie.
i

Technologie skalowania obrazu takie jak FSR od AMD czy DLSS od Nvidii na dobre zadomowiły się w świecie gier. Dzięki nim ludzie, bez wydawania dodatkowych pieniędzy na lepsze podzespoły mogą w łatwy sposób zwiększyć ilość wyświetlanych klatek na sekundę. Jak się już wcześniej wspominaliśmy, Microsoft ma również przygotowywać własną wersję omawianej technologii. Teraz pojawiły się kolejne doniesienia, które potwiedzają wcześniejsze plotki.

Takie informacje przekazał portal VideoCardz. Dostrzegł on, że Microsoft przygotowuje wystąpienie w trakcie konferencji GDC 2024 dotyczące technologii określanej jako DirectSR (Direct Super Resolution). Jest to dość niespodziewane, biorąc pod uwagę, iż do tej pory taka nazwa nie pojawiała się w branżowych przeciekach.

Zaskakujący jest również fakt, że w prace nad omawianą technologią mają być zaangażowane Nvidia i AMD. Potwierdza to opis prezentacji oraz fakt, że w jej trakcie mają wystąpić inżynierowie pracujący dla wymienionych firm. Można więc przypuszczać, że DirectSR będzie dostępny zarówno na kartach graficznych od „czerwonych” jak i „zielonych”. Jeśli te informacje potwierdzą się to będzie to duży atut nowej technologii. Szczególnie pomocne może być to dla graczy korzystających ze starszych kart od Nvidii.

Konferencja GDC rozpoczyna się już 18 marca. Możliwe więc, że wkrótce otrzymamy więcej informacji na temat omawianej technologii.

Jak już wspominaliśmy, już wcześniej pojawiały się informacje o planowanym przez Microsoft wprowadzeniu techniki upscalingu do systemu Windows 11. Jednak wtedy była ona opisywana jako „Automatic Super Resolution. Prawdopodobnie amerykański gigant przygotowuje dwie różne techniki, gdyż DirectSR ma korzystać z GPU zaś wspomniany ASR z NPU.

POWIĄZANE TEMATY: gaming karty graficzne Microsoft

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać