Joy-Cony w Nintendo Switch 2 nie wykorzystają efektu Halla. Czy dryfowanie ponownie będzie problemem?

Według najnowszych doniesień gałki analogowe Joy-Conów w Nintendo Switch 2 będą pozbawione czujników efektu Halla. Może to sugerować, że konsola powtórzy błędy poprzednika.

konsole
Agnieszka Adamus7 kwietnia 2025
1
Źrodło fot. YouTube | Nintendo
i

Joy-Cony w Switchu to temat kontrowersyjny. Chociaż wyposażony on został w wiele interesujących funkcji to jego trwałość pozostawiała wiele do życzenia. Szczególnie dużo wątpliwości wzbudzają drążki analogowe, które dość często zaczynały dryfować. Niestety istnieje szansa, że problem powróci również w Switchu 2. Kontrolery z handhelda nie wykorzystają bowiem czujników efektu Halla.

Informację tę podał w wywiadzie dla Nintendo Life, Nate Bihldorff, pełniący rolę starszego dyrektora w Nintendo of America. Można więc śmiało założyć, że jest to pewna informacja.

  1. Jak już zostało wspomniane Joy-Con 2 nie będzie posiadać gałek analogowych z efektem Halla. Jest to o tyle rozczarowujące, że technologia ta pozwala zmniejszyć tarcie między poszczególnymi elementami układu. Ogranicza to starzenie się kontrolera. W związku z tym wystąpienie zjawiska dryfowania jest niższe niż przy klasycznym potencjometrze.
  2. Bihldorff wspomniał jedynie o Joy-Conach 2. Nie wiadomo czy kontroler Switch 2 Pro również będzie pozbawiony takiego rozwiązania.

Joy-Cony 2 budziły kontrowersje jeszcze od czasów przecieków. Wówczas głównym powodem do zmartwień było magnetyczne mocowanie, które według wielu może być bardziej podatne na uszkodzenia. Zastosowanie standardowych drążków analogowych jest więc kolejnym powodem by martwić się awaryjność urządzenia.

W przypadku Nintendo Switch powstawały nawet specjalne akcesoria, które pozwalały ominąć problem dryfujących analogów. Świetnym przykładem jest chociażby Nitro Deck.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Jest wodoodporny, opancerzony i świetnie brzmi. Recenzja Soundcore Boom 3i

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Zespół Microsoft AI zaprezentował swoje pierwsze modele. Nowe technologie zasilą ekosystem Copilot i przyszłe usługi

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

Technik uruchomił Windows 95 na PlayStation 2, choć było to prawdziwym wyzwaniem ze względu na złożoność tej konsoli

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

To były ostatnie tak dobrze wyglądające wyścigi na PS2. W Gran Turismo 4 Polyphony Digital pokazało pazur

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać

Według raportu, biedne dzieci dorastają przed ekranami, podczas gdy bogate rodziny płacą tysiące dolarów, aby ich pociechy uczyły się czytać