futurebeat.pl NEWSROOM Joy-Cony w Nintendo Switch 2 nie wykorzystają efektu Halla. Czy dryfowanie ponownie będzie problemem? Joy-Cony w Nintendo Switch 2 nie wykorzystają efektu Halla. Czy dryfowanie ponownie będzie problemem? Według najnowszych doniesień gałki analogowe Joy-Conów w Nintendo Switch 2 będą pozbawione czujników efektu Halla. Może to sugerować, że konsola powtórzy błędy poprzednika. konsoleAgnieszka Adamus7 kwietnia 2025 1 Źrodło fot. YouTube | Nintendoi Joy-Cony w Switchu to temat kontrowersyjny. Chociaż wyposażony on został w wiele interesujących funkcji to jego trwałość pozostawiała wiele do życzenia. Szczególnie dużo wątpliwości wzbudzają drążki analogowe, które dość często zaczynały dryfować. Niestety istnieje szansa, że problem powróci również w Switchu 2. Kontrolery z handhelda nie wykorzystają bowiem czujników efektu Halla. Informację tę podał w wywiadzie dla Nintendo Life, Nate Bihldorff, pełniący rolę starszego dyrektora w Nintendo of America. Można więc śmiało założyć, że jest to pewna informacja. Jak już zostało wspomniane Joy-Con 2 nie będzie posiadać gałek analogowych z efektem Halla. Jest to o tyle rozczarowujące, że technologia ta pozwala zmniejszyć tarcie między poszczególnymi elementami układu. Ogranicza to starzenie się kontrolera. W związku z tym wystąpienie zjawiska dryfowania jest niższe niż przy klasycznym potencjometrze.Bihldorff wspomniał jedynie o Joy-Conach 2. Nie wiadomo czy kontroler Switch 2 Pro również będzie pozbawiony takiego rozwiązania. Joy-Cony 2 budziły kontrowersje jeszcze od czasów przecieków. Wówczas głównym powodem do zmartwień było magnetyczne mocowanie, które według wielu może być bardziej podatne na uszkodzenia. Zastosowanie standardowych drążków analogowych jest więc kolejnym powodem by martwić się awaryjność urządzenia. W przypadku Nintendo Switch powstawały nawet specjalne akcesoria, które pozwalały ominąć problem dryfujących analogów. Świetnym przykładem jest chociażby Nitro Deck. POWIĄZANE TEMATY: konsole Nintendo Switch 2 pady Nintendo Switch Agnieszka Adamus Agnieszka Adamus Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry. 120 klatek i to w 4K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business 120 klatek i to w 4K bez użycia jakiegokolwiek upscalingu. Recenzja techniczna RoboCop: Rogue City - Unfinished Business Apple wie, jak schować aparat w wyświetlaczu. Wpłynął nowy patent firmy Apple wie, jak schować aparat w wyświetlaczu. Wpłynął nowy patent firmy Człowiek pokonał sztuczną inteligencję w programowaniu. Wybitnym koderem jest Polak Człowiek pokonał sztuczną inteligencję w programowaniu. Wybitnym koderem jest Polak Jak wylogować się z konta Google? To łatwe Jak wylogować się z konta Google? To łatwe Stare mury, ale bije z nich nowy blask. Porównujemy Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna z pierwowzorem Stare mury, ale bije z nich nowy blask. Porównujemy Twierdza Krzyżowiec: Edycja Ostateczna z pierwowzorem