CEO Microsoftu zapowiada porty kolejnych gier z Xboksa

Dyrektor generalny Microsoftu Satya Nadella zasugerował, że firma zamierza dalej portować gry z Xboksa.

gaming
Kamil Cuber26 października 2024
Źrodło fot. Unsplash | Diego Marín.
i

Wczoraj Microsoft udostępnił raport finansowy za rok fiskalny 2024. Ujawnił on między innymi jak duże zyski czerpie firma z gier. Wraz z raportem pojawił się list od dyrektora generalnego Microsoftu Satya Nadelli. Podsumowuje on osiągnięcia przedsiębiorstwa w obecnym roku. Wielu może ucieszyć fakt, że CEO zasugerował, że Microsoft zamierza dalej udostępniać swoje produkcje na większą ilość platform.

Dochody z gier

Jak możemy dowiedzieć się z listu, Microsoft uzyskał aż miliard dolarów przychodu z ponad 20 franczyz. Wśród nich pojawiają się tak znane tytuły jak Diablo, Halo, Warcraft, Elder Scrolls i Gears of War. Nie zabrakło też produkcji mobilnej w postaci Candy Crush.

Mamy teraz 20 franczyz, które wygenerowały ponad 1 miliard dolarów przychodu w całym okresie użytkowania — od Candy Crush, Diablo i Halo, po Warcraft, Elder Scrolls i Gears of War.

Zwiększanie dostępności tytułów

CEO Microsoftu wspomniał także o zwiększeniu dostępności gier. Zasugerował on, że firma nadal zamierza zwiększać dostępność swoich gier. Dotyczy to nie tylko pojawianie się tytułów znanych z do tej pory głównie z Xboxa na innych platformach. Ale także oferowania tytułów w ramach Xbox Cloud Gaming. Satya Nadella jako przykład zwiększania dostępności podał między innymi wprowadzeniu na początku roku czterech produkcji należących do Microsoftu na PlayStation i Nintendo Switch. Dokładniej chodzi o Pentiment, Hi-Fi Rush, Grounded i Sea of Thieves.

Dzięki grom w chmurze Xbox nadal wprowadzamy innowacje, aby zaoferować graczom więcej sposobów na doświadczenie gier, które kochają — gdzie, kiedy i jak chcą. Na koniec po raz pierwszy wprowadziliśmy cztery nasze ulubione przez fanów tytuły na Nintendo Switch i Sony PlayStation, ponieważ nadal rozszerzamy naszą zawartość na nowe platformy.

Potencjalne plany Microsoftu

To nie pierwszy raz, kiedy pojawiają się wypowiedzi ze strony dyrektorów Microsoftu, sugerujące zwiększanie dostępności gier przez firmę. Już czerwcu Phil Spencer zasugerował, że w przyszłości więcej tytułów zostanie wydanych na innych platformach. Dodatkowo Satya Nadella skrytykował tworzenie gier na wyłączność i trwającą „wojnę” pomiędzy różnymi platformami.

Gdyby to zależało ode mnie, chciałbym pozbyć się wyłączności na konsole. Ale to nie jest moja sprawa, zwłaszcza jako gracza o niskim udziale w rynku konsol. Dominujący gracz tam [Sony] zdefiniował konkurencję rynkową za pomocą wyłączności, więc w takim świecie żyjemy. Nie kocham tego świata.

Biorąc pod uwagę wypowiedzi dyrektora generalnego możemy założyć, że firma powoli będzie rezygnowała z gier tworzonych na jedną platformę. Zamiast tego amerykański gigant prawdopodobnie skupi się na dotarciu do jak największej grupy odbiorców. Jest to bardzo rozsądna strategia, biorąc pod uwagę jak wiele marek posiada obecnie Microsoft.

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

POWIĄZANE TEMATY: gaming Xbox Microsoft

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

iPhone 17 Pro i Pro Max. Wszystko, co trzeba wiedzieć - cena, termin premiery, ekran, aparat, kolory

iPhone 17 Pro i Pro Max. Wszystko, co trzeba wiedzieć - cena, termin premiery, ekran, aparat, kolory

Błędy, znikające tekstury i pikujące fps-y. Recenzja techniczna Microsoft Flight Simulator 2024

Błędy, znikające tekstury i pikujące fps-y. Recenzja techniczna Microsoft Flight Simulator 2024

Kiedy startuje podsumowanie roku Spotify Wrapped 2024? (Aktualizacja: już jest)

Kiedy startuje podsumowanie roku Spotify Wrapped 2024? (Aktualizacja: już jest)

Nowa aplikacja i generator klatek - Intel wykłada na stół wszystkie karty i goni konkurencję

Nowa aplikacja i generator klatek - Intel wykłada na stół wszystkie karty i goni konkurencję

„Zachowanie równowagi między AI a ludzkim podejściem będzie kluczowe” - twierdzi szef PlayStation

„Zachowanie równowagi między AI a ludzkim podejściem będzie kluczowe” - twierdzi szef PlayStation