Celnicy UE zatrzymali 86 milionów podróbek w zeszłym roku. Gry jedną z popularniejszych kategorii

Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez Unię Europejską w 2022 roku celnicy mieli zatrzymać towary warte ponad 2 miliardy euro. Wśród najczęściej przemycanych produktów znalazły się gry oraz płyty CD/DVD.

rozrywka
Kamil Cuber29 listopada 2023
Źrodło fot. Unsplash | RoseBox.
i

Mogłoby się wydawać, że, przy stale rosnących wysiłkach Unii Europejskiej i poszczególnych państw dotyczących uszczelnienia granic przemyt będzie ciągle powoli zanikał. Jednak w praktyce oszuści wciąż podejmują próby dostarczania na rynek UE nie markowych produktów. Potwierdza to raport opublikowany przez EUIPO i Komisję Europejską. Jak wynika z zawartych w nim informacji, celnicy w 2022 roku mieli zarekwirować ponad 86 milionów podróbek. Warto przy tym zaznaczyć, że choć ilość zarekwirowanych towarów zmalała, to jednak wzrosła ich rynkowa wartość.

Zgodnie z opisywanym raportem wśród zatrzymanych towarów znajdowały się przede wszystkim

  • gry;
  • podrobione opakowaniowa;
  • zabawki;
  • papierosy;
  • fałszywe płyty CD/DVD.

Co ciekawe pierwsza z wymienionych grup dość mocno wyróżniała się na tle konkurencji. Według statystyk cena rynkowa produktów zaliczanych do niej wyniosła ponad 27 milionów euro. Co warto zaznaczyć, nie są brane pod uwagę gry jako programy, które zostały przypisane do kategorii CD/DVD. Jednak pojawiła się informacja, że do gier zaliczają się konsole oraz urządzenia zawierające wyświetlacz.

Jak można się było spodziewać, większość towarów miała pochodzić z Azji, a dokładniej z Chin oraz znajdującego się na ich terenie Hongkongu. Duża część podrabianych ubrań za to trafiła do UE z bliżej położonej Turcji. Do transportu przemycanych towarów najczęściej wykorzystywali kurierów oraz przesyłki pocztowe.

Ponad połowę niemarkowych towarów przechwycono na terenie Włoch. Tuż za nimi pojawiły się Francja oraz Holandia. Co warto wspomnieć w 2022 roku, zwiększyła się ilość podrabianych produktów zatrzymanych na granicach państw.

POWIĄZANE TEMATY: rozrywka prawo Unia Europejska

Kamil Cuber

Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Google może pracować nad nowym Chromecastem

Google może pracować nad nowym Chromecastem

Zmiany w App Store dalej krytykowane przez programistów. Spotify i Epic Games skierowali sprawę do UE

Zmiany w App Store dalej krytykowane przez programistów. Spotify i Epic Games skierowali sprawę do UE

Elon Musk twierdzi, że OpenAI porzuciło misję służenia ludzkości. Sprawa trafiła do sądu

Elon Musk twierdzi, że OpenAI porzuciło misję służenia ludzkości. Sprawa trafiła do sądu

Okulary AR przenoszą oszukiwanie w CS2 na nowy wymiar

Okulary AR przenoszą oszukiwanie w CS2 na nowy wymiar

Koniec z C/C++: Biały Dom wzywa do zaprzestania używania języków programowania, które są podstawą systemów Windows, Linux i macOS

Koniec z C/C++: Biały Dom wzywa do zaprzestania używania języków programowania, które są podstawą systemów Windows, Linux i macOS