futurebeat.pl NEWSROOM Były dyrektor techniczny Rockstar North zdradza zakulisową ciekawostkę związaną z GTA San Andreas w wydaniu na PS2 Były dyrektor techniczny Rockstar North zdradza zakulisową ciekawostkę związaną z GTA San Andreas w wydaniu na PS2 Kultowe PlayStation 2 sprawiło trochę problemów programistom, którzy byli odpowiedzialni za GTA San Andreas w wydaniu konsolowym. techLuna Jarosz23 maja 2024 3 Źrodło fot. Fotografia własnai PlayStation 2 jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych konsol na świecie, która do dziś w sercach wielu graczy zajmuję zaszczytne miejsce. Urządzenie, które miało swoją premierę ponad 20 lat temu, obecnie już nie zachwyci podzespołami. W swoich czasach świetności, czyli między 2001-2007 rokiem, konsola doczekała się niesamowitych gier, takich jak Grand Theft Auto: San Andreas. Jak się jednak okazuje, kultowa już gra od Rockstar Games miała za sobą ciekawą historią z konsolą Sony. Były dyrektor techniczny Rockstar North zdradza ciekawostkę związaną z GTA na PS2Były dyrektor techniczny Rockstar North, Obbe Vermeij, opowiedział na platformy X swoją historię z pracy, która dotyczy Grand Theft Auto: San Andreas w wydaniu na kultową konsolę Sony, czyli PlayStation 2. Z uwagi na ograniczoną pamięć RAM, programiści napotkali problem związany modelami pojazdów. Ze względu na ograniczone zasoby pamięci, można było wyświetlić jednocześnie 8 różnych modeli samochodów. PS2 oferowało zaledwie 32 MB pamięci RAM. Obbe Vermeij opisał w poście, jak działa jego kod odpowiedzialny za wyświetlanie modeli samochodów dla danego obszaru, ale i nie tylko to. Z omawianego dziś wpisu możemy przeczytać dokładniej, o co chodziło z przytoczonym rozwiązaniem. Mój kod od czasu do czasu wybierał model samochodu do wycofania. Gdy na mapie nie było już żadnego, model ten był usuwany i można było załadować nowy model. Kod wybierał model odpowiedni dla danego obszaru (samochody sportowe w dzielnicach biznesowych, stare samochody w podupadłych dzielnicach itp.) Przez większość czasu działało to dobrze - Obbe Vermeij. Problemy miały się zacząć, kiedy gracz wszedł na wyższy poziom poszukiwania przez policje. Wówczas, jak dobrze wiemy na mapie pojawiają się nie tylko radiowozy dla danego obszaru, ale także furgonetki FBI oraz SWAT-u. W dodatku cały czas będzie nam towarzyszyć śmigłowiec policyjny. Trzeba pamiętać, że konsola może wyświetlić jednocześnie 8 różnych od siebie modeli pojazdów, co we wspomnianym przypadku pozostawiło niewiele miejsca dla samego ruchu ulicznego. Jeśli gracz przeszedł na wyższy poziom poszukiwań, niektóre z 8 miejsc były zajęte przez radiowozy, furgonetki FBI i SWAT oraz policyjny helikopter. Projektanci poziomów czasami ładowali określone modele samochodów do misji. Często nie były one odpowiednie do wykorzystania w ruchu ulicznym - Obbe Vermeij. Finalnie prowadziło to do zauważalnego braku zróżnicowania na drogach. Choć sam autor posta wyjaśnił, jak nieco udało się ten problem załagodzić. Konieczne oczywiście było pójście na pewne ustępstwa związane z ograniczoną pamięcią konsoli. Czasami dostępne były tylko 1 lub 2 modele samochodów w ruchu ulicznym. Ten brak zróżnicowania był szczególnie zauważalny, gdy gracz prowadził jeden samochód, który musiał być używany. Aby złagodzić ten problem, garaże usuwają znajdujące się w nich samochody po zamknięciu drzwi. W ten sposób model mógł zostać usunięty. Gdy gracz otwierał drzwi, samochody były ponownie tworzone w tym samym miejscu - Obbe Vermeij. Jak widać, kultowe PlayStation 2 wymagało czasem od programistów nieco kombinacji, ale finalnie omawiana dzisiaj gra sprzedała się bardzo dobrze na konsoli od Sony, stając się też obowiązkową produkcją na listach graczy z całego świata. Obecnie ikoniczne PS2, wraz z grami, powoli zaczyna drożeć. Można mówić, że urządzenie zyskało już dawno miano retro sprzętu, co niesie ze sobą spory wydatek w razie zakupu. Źródło: Fotografia własna Jakie są wasze wspomnienia z PlayStation 2? Czy ogrywaliście na tej konsoli Grand Theft Auto: San Andreas, a może inna gra w tamtych czasach przykuła waszą uwagę? Zapraszam do podzielenia się wspomnieniami w komentarzach. Czytaj więcej:Działała opornie, ale była wizualnym majstersztykiem. Ta gra z PS2 wciąż prezentuje się bajecznie POWIĄZANE TEMATY: tech PlayStation 2 Luna Jarosz Luna Jarosz Pasjonatka konsol i komputerów. Obecnie pochłonięta rozwojem branży IT, poluje na nowinki technologiczne. Interesuje się również grami strategicznymi, ale lubi też pograć w Dark Souls. Swój czas poświęca także na gry e-sportowe. Jej hobby to kolekcjonowanie gier na PlayStation 2 i eksperymenty na owej konsoli w celu rozbudowy jej funkcjonalności. Przyjemność czerpie z naprawy komputerów. Wieczorami zaś przyszło jej spędzać czas na oglądaniu filmów, czy seriali anime. Kocha górskie klimaty i spacery wieczorami. Wielką radość sprawia jej czytanie książek fantasy. Wyciekła specyfikacja RTX 5070 Ti; karta pobierze więcej prądu niż 4070 Ti Wyciekła specyfikacja RTX 5070 Ti; karta pobierze więcej prądu niż 4070 Ti Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI Chcą zmiażdżyć konkurencję ceną; nowe laptopy z procesorami Snapdragon będą tanie i ze wsparciem dla AI Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne Ustawienia Stalker 2: Zdecydowanie powinieneś zmienić te 9 ustawień grafiki, sterowania, HDR i inne Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat Do dziś korzystam z konsoli, która sprzedawała się tak dobrze, że niemal pobiła wynik PlayStation 2. Nintendo DS właśnie kończy 20 lat RTX 5090 będzie tańszy niż sądziliśmy; Nvidia ma zaskoczyć graczy RTX 5090 będzie tańszy niż sądziliśmy; Nvidia ma zaskoczyć graczy