Apple twierdzi, że iPhone 16 Pro zdeklasuje poprzednika w grach z ray tracingiem

Gry uruchomione z aktywnym ray tracingiem mają działać znacznie lepiej na nowym iPhone 16 Pro. To zasługa układu A18 Pro i przeprojektowanego układu chłodzenia.

mobile
Arkadiusz Strzała10 września 2024
1
Źrodło fot. Apple
i

Debiut najnowszej serii iPhone 16 to zarazem wprowadzenie nowych układów A18. Apple zapewnia, że nowy chip jest o 30% wydajniejszy (wynik jednordzeniowy) od obecnego w iPhone 15 A16 Bionic. Co więcej, odmiana A18 Pro w modelach 16 Pro ma być o 20% szybsza od poprzednika. To jednak tylko preludium do prawdziwego skoku wydajności w układach, wykonanych w technice 3 nm. Prawdziwy postęp będą mogli doświadczyć gracze.

Wysoka wydajność w grach

Największa różnica ma być zauważalna w grach z włączonym ray tracingiem. Sześciordzeniowy A18 Pro wg. Apple w trybie RT ma osiągać nawet dwukrotnie lepsze ilości klatek na sekundę od A17 Pro. To wynika zawarcia znacznie wydajniejszych rdzeni odpowiedzialnych za sprzętową obsługę ray tracingu. Ogólnie w grach nowszy układ ma wykazać się średnio o 30% większą mocą i pozwolić na zabawę w tytułach kategorii AAA.

Apple iPhone 16 Pro zapewni wysoką wydajność graczom. Źródło: Apple - Apple twierdzi, że iPhone 16 Pro zdeklasuje poprzednika w grach z ray tracingiem - wiadomość - 2024-09-10
Apple iPhone 16 Pro zapewni wysoką wydajność graczom. Źródło: Apple

Wzrost wydajności w grach ma być skutkiem nie tylko lepszego procesora i układu graficznego (o 15% wydajniejszy). To także zasługa lepszej konstrukcji systemu odprowadzania ciepła. Dzięki temu smartfon ma znacznie mniej się przegrzewać, a GPU osiągać wyższe poziomy mocy na dłużej. iPhone 16 Pro będzie więc gratką dla graczy, może dołączyć do grupy smartfonów uruchamiających gry w postaci niemal tożsamej z komputerów PC lub konsol.

Apple iPhone 16 Pro 512 GB w MediaMarkt

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

„To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB

„To powinien być nowy standard”: Asrock wprowadza płytę główną AM5 z 25 portami USB

SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę

SpaceX osiągnęło niesamowite sukcesy dzięki statkowi kosmicznemu Starship. Problem polega na tym, że pracownicy płacą za to wysoką cenę

120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS

120 FPS i żadnych problemów. Grałem już w Total War: Rome II na MacOS

Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy

Opuścił Windowsa w poszukiwaniu alternatywy. Wrócił dla niezawodności w codziennej pracy

Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM

Dawid i Goliat od Intela - wydajny Arc B580 TITAN NOX od Sparkle, oraz potężny Arc Pro B60 Dual z 48 GB VRAM