Spotify podnosi ceny; YouTube Music staje się coraz bardziej konkurencyjny

Spotify podnosi ceny wszystkich swoich wersji abonamentów Premium. Decyzja ta ma być podyktowana rosnącymi kosztami operacyjnymi.

rozrywka
Agnieszka Adamus8 stycznia 2024
Źrodło fot. Unsplash | David Švihovec
i

W ostatnich miesiącach wiele serwisów podniosło ceny za swoje abonamenty. Teraz do tego grona dołącza również Spotify. Popularny serwis muzyczny poinformował, że zdecydował się na podwyżki we wszystkich oferowanych przez siebie planach Premium. Tym samym YouTube Music wydaje się być coraz atrakcyjniejszą opcją.

Taka decyzja nie powinna szokować, w lipcu ubiegłego roku pojawiła się bowiem informacja, że Spotify podnosi ceny usługi w kilku krajach. Kwestią czasu więc było, że podwyżki wkrótce obejmą również inne państwa. W mailach rozsyłanych do posiadaczy abonamentów poinformowano, że decyzja ta wynika z rosnących kosztów utrzymania platformy.

Spotify podnosi ceny; YouTube Music staje się coraz bardziej konkurencyjny - ilustracja #1
Źródło: Własne

Jak więc prezentują się nowe ceny za poszczególne plany?

  1. Spotify Premium Student kosztowało 9,99 zł miesięcznie. Nowa cena wynosi natomiast 12,99 zł.
  2. Za Spotify Premium Individual musieliśmy płacić 19,99 zł miesięcznie. Po zmianach za to 23,99 zł.
  3. Spotify Premium Duo do tej pory kosztowało 24,99 zł, jednak dokonano podwyżki na 30,99 zł.
  4. Cena Spotify Premium Family wynosiła 29,99 zł. Teraz za najdroższy plan przyjdzie nam zapłacić 37,99 zł.

Zmiany oficjalnie weszły w życie już teraz, jednak tyczy się to tylko osób, które chciałby dopiero wykupić usługę. Obecni abonenci mają odroczoną podwyżkę i dopiero w kwietniu zapłacą więcej. Istnieje jednak jeden ważny detal – do 31 marca należy zaakceptować nową cenę. Można to zrobić za pośrednictwem otrzymanego maila lub przez zakładkę „konto” dostępną z poziomu aplikacji. Jeśli się nie wykona tej czynności, to automatycznie Wasza subskrypcja zostanie zakończona.

Przy tych podwyżkach, YouTube Music wydaje się być coraz bardziej atrakcyjną alternatywą. Za cenę 25,99 zł wykupicie bowiem dostęp do YouTube Premium. W ten sposób otrzymacie nie tylko dostęp do serwisu muzycznego, ale również możliwość oglądania filmów bez reklam.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Intel Arc Battlemage już oficjalnie. Poznaliśmy specyfikację B580 i B570

Intel Arc Battlemage już oficjalnie. Poznaliśmy specyfikację B580 i B570

Dyski PS1 były wtedy czarne jak smoła i był ku temu banalny powód

Dyski PS1 były wtedy czarne jak smoła i był ku temu banalny powód

Zadzwonisz bez zasięgu sieci, bez Internetu i z piwnicy; Xiaomi 15 wprowadza unikalną funkcję Xiaomi Star

Zadzwonisz bez zasięgu sieci, bez Internetu i z piwnicy; Xiaomi 15 wprowadza unikalną funkcję Xiaomi Star

Prezes Intela Pat Gelsinger rezygnuje ze stanowiska tuż przed prezentacją kart graficznych Arc Battlemage

Prezes Intela Pat Gelsinger rezygnuje ze stanowiska tuż przed prezentacją kart graficznych Arc Battlemage

„Pociłem się przez całą drogę” - gracz kupił komputer do gier z kartą graficzną Nvidia Geforce RTX 4090 za niecałe 5000 złotych i wiózł 3 godziny samochodem

„Pociłem się przez całą drogę” - gracz kupił komputer do gier z kartą graficzną Nvidia Geforce RTX 4090 za niecałe 5000 złotych i wiózł 3 godziny samochodem