Intel ogranicza wsparcie dla starszego sprzętu; sprawdź, czy Cię to dotyczy

Posiadacze układów graficznych Intela powinni zapoznać się z tą informacją. Firma zamierza zredukować wsparcie software’owe dla starszych generacji procesorów.

gaming
Arkadiusz Strzała29 lipca 2022
7

Źródło fot. powyżej: Martin Katler / Unsplash

W SKRÓCIE:
  • Intel nie zamierza dłużej regularnie wspierać układów graficznych z generacji procesorów starszych niż 11. (Rocket Lake).

Intel zapowiada koniec wsparcia w obecnym formacie dla zintegrowanych układów graficznych w starszych procesorach. Regularne aktualizacje sterowników będą otrzymywać tylko układy 11. generacji i nowsze. Pozostali gracze używający tzw. „integr” Intela będą musieli się zadowolić starszym oprogramowaniem.

Intel kończy wsparcie dla starszych układów graficznych

  • Intel zaprzestaje regularnego wypuszczania poprawek sterowników do nowych gier dla układów graficznych z generacji od 6. do 10.
  • Tylko Rocket Lake i nowsze generacje procesorów będą otrzymywać częste aktualizacje oraz tzw. poprawki day-0, wypuszczane wraz z nowymi grami.
  • Właściciele starszych układów iGPU Intela mają otrzymywać aktualizację sterowników raz na kwartał.
  • Według danych podawanych przez platformę Steam, 9,11% jej użytkowników posiada układ graficzny firmy Intel.

Aby sprawdzić, jaką generację procesora posiadamy, należy wejść w „Ustawienia > System > Informacje”. Tam możemy odczytać dokładne oznaczenie procesora znajdującego się w systemie. Ograniczenie wsparcia w przypadku leciwych układów Skylake raczej nikogo nie zdziwi. Jednak 10. generacja ma zaledwie dwa lata i w tym przypadku działania Intela mogą się wydawać nieco zbyt raptowne. Choć z drugiej strony niedługo premierę ma mieć kolejna, 13. generacja procesorów Raptor Lake. Intel wydaje się więc przyspieszać tempo rozwoju, aby sprostać konkurencji.

Najlepsze oferty procesorów Intela znajdziesz tutaj

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Switch 2 może doczekać się wyjątkowego rozwiązania, który rozwiąże problem brakujących padów

Switch 2 może doczekać się wyjątkowego rozwiązania, który rozwiąże problem brakujących padów

Bluesky - starter packi. Czym są i jak je tworzyć? Podpowiadamy

Bluesky - starter packi. Czym są i jak je tworzyć? Podpowiadamy

Intel XeSS coraz częściej pojawia się w grach. Możemy go znaleźć już w ponad 200 produkcjach

Intel XeSS coraz częściej pojawia się w grach. Możemy go znaleźć już w ponad 200 produkcjach

Nowy przeciek daje nam wgląd w specyfikację jednej z kart graficznych Intel Arc Battlemage

Nowy przeciek daje nam wgląd w specyfikację jednej z kart graficznych Intel Arc Battlemage

Google może iść w ślady Apple i połączyć ChromeOS i Androida w jeden system

Google może iść w ślady Apple i połączyć ChromeOS i Androida w jeden system