Avowed ma tryb graficzny, którego oczekujemy w każdej grze, a który jest zdecydowanie zbyt rzadki

Avowed na konsolach Xbox Series X/S będzie miało więcej niż tylko dwa tryby graficzne. Deweloperzy przygotowali dodatkowe ustawienia graficzne dla posiadaczy telewizorów o odświeżaniu 120 Hz.

gaming
Zbigniew Woźnicki12 lutego 2025
Źrodło fot. Avowed; Obsidian Entertainment; Xbox Game Studios; 2025
i

Obecna generacja konsol przyzwyczaiła nas, że grając mamy do wyboru najczęściej dwa różne tryby graficzne: wydajności i jakości. Pierwszy z nich oferuje wyższy klatkaż, ale kosztem niższej rozdzielczości i jakości tekstur, czego przeciwieństwem jest drugi ze wspomnianych trybów. Twórcy Avowed postanowili przygotować jeszcze opcję idealną dla posiadaczy telewizorów o odświeżaniu ekranu 120 Hz.

Avowed otrzyma trzeci tryb graficzny na konsolach

Kilka dni temu w podcaście kanału Last Stand Media, wystąpiła odpowiedzialna za Avowed, Carrie Patel. Jeden z poruszonych tematów dotyczył wydajności grach na konsolach i różnicach w klatkażu. Patel wspomniała, że nad trybem wydajności, który jest wynikiem optymalizacji gry, zaczęto prace najpóźniej, gdyż w pierwszej kolejności skupiano się na ulepszaniu innych elementów gry.

Deweloperzy nie zatrzymali się jednak wyłącznie na tym i przygotowali trzeci tryb graficzny, który nazwano „zbalansowanym”. Jest kompromisem pomiędzy dwoma domyślnymi ustawieniami i oferuje 40 klatek na sekundę przy oprawie graficznej lepszej niż w trybie wydajności. Niestety, będzie dostępny wyłącznie na telewizorach z odświeżaniem 120 Hz obsługujących VRR, czyli zmienną częstotliwość odświeżania.

Warto jednak zaznaczyć, że takie telewizory możemy znaleźć w coraz większej ilości domów i są także coraz tańsze. Często reklamuje je się właśnie jako dedykowane do grania, bo pozwalają osiągnąć większą płynność obrazu, która przydaje się zwłaszcza w bardziej dynamicznych produkcjach.

Avowed oczywiście nie jest pierwszą taką grą i już dwa lata temu gracze próbowali zebrać listę produkcji, które oferuje zbalansowany tryb graficzny z 40 klatkami na sekundę. Unikalny tryb może być jednak wyłącznie ciekawym elementem obecnej generacji konsol. PSSR w PS5 Pro pokazał, że można łatwiej osiągnąć 60 fps-ów i technologia jest powoli implementowana do kolejnych gier.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

iPhone SE 4 i MacBook Air M4: już za chwilę zobaczymy nowości od Apple

iPhone SE 4 i MacBook Air M4: już za chwilę zobaczymy nowości od Apple

Steam Deck z „bugami”: Gracz dokonuje nieprzyjemnego odkrycia dzięki przezroczystej obudowie

Steam Deck z „bugami”: Gracz dokonuje nieprzyjemnego odkrycia dzięki przezroczystej obudowie

PS5 Pro: mod naprawia „jedną z największych wad konstrukcyjnych” konsoli Sony

PS5 Pro: mod naprawia „jedną z największych wad konstrukcyjnych” konsoli Sony

Galaxy S25 Edge pojawił się w benchmarku; nowy model Samsunga nie wyróżnia się wydajnością na tle serii S25

Galaxy S25 Edge pojawił się w benchmarku; nowy model Samsunga nie wyróżnia się wydajnością na tle serii S25

„Idealne gamingowe słuchawki do PS5". Headset Sony jest chwalony przez graczy na Amazonie

„Idealne gamingowe słuchawki do PS5". Headset Sony jest chwalony przez graczy na Amazonie